Headset tvåvägskomm. till dressyrträning

Apollo 13

Trådstartare
Jag är ute efter ett headset att använda under dressyrträningarna.
Tanken är att min tränare ska kunna sitta på läktaren och att vi ska kunna prata med varandra samtidigt som jag rider. Dock funderar det inte bra nog med mobiltelefon eftersom headseten inte sitter fast bra nog och man hörs inte tillräckligt.

Jag har sett detta användas tidigare men jag vet inte vart jag kan köpa det eller vad jag ska googla på för att hitta rätt...

Hjälp snälla :)

Sv: Headset tvåvägskomm. till dressyrträning

varför ska ni ha tvåvägskommunikation? känns väl lite overkill? haha. jag har ingen som helst erfarenhet av det, bara från tränare -> elev men det är inte mitt så har ingen koll på såna saker tyvärr!

Den första träffen jag får upp när jag söker är en tvåvägsanläggning som är speciellt för aktiva sporter med hjälmar. Jag tror du använder underliga sökord.

Dock blir det dyrt, ordentligt dyrt, om du ska ha ett vettigt system.

Leta efter en kommunikations radio med vox-funktion.

En strupmicrofon fungerar nog bäst till ryttaren, dels sitter den nog bättre och tar inte upp så mycket ljud från hästen och underlaget.
En snäcka med bygel till tränaren passar nog bäst.

Finns på tex Teknik Magasinet, Jula Claes i Sjön mfl till vettiga priser utan att du blir ruinerad.

åh tack vilket bra svar! ska sätta mig och googla på alla konstiga ord du sa så jag förstår vad det faktikst var du skrev ;)

tack snälla!

Liknande trådar

Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 277
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Hej! Överväger att köpa ett nytt bett till min ena. Använder ett vanligt tränsbett med fasta ringar idag men vill ha ett som är något...
Svar
15
· Visningar
1 250
Senast: dukie
·
Tjatter Jag tänker försöka komma ihåg att ta med mig hörlurar till min operation på tisdag då jag ska bedövas från knäet och ner när de opererar... 2
Svar
24
· Visningar
749
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka