Rhodugune
Trådstartare
Det här lite spinoff på ljud och bild tråden när det gäller tjejer och spel! men killar får naturligtvis också svara. 
Vad spelas det för spel?
Hur länge har ni spelat?
Varför tycker ni om det?
Hur gamla är ni?
Anledningen att jag undrar är att jag själv är tjej och numera 31 år, har spelat konsolspel sen nintendo var nytt och min första Pc började jag spela på för 12 år sen.
Jag spelar mest på min PC, men lånar även på en kompis Wii och en annans PS2.
Jag spelar mest rpg's men även en del strategispel, och Wii:n är en konsol för sig så där blir de även lite bowling och Mariocart.
Jag gillar inte spel online, enda sen jag spelade Diablo II och upptäckte hur jobbigt roffiga och otåliga folk blir på internet har jag valt bort det.
Spel jag gillar:
Final Fantasy-serien överlag, men särskilt 6:an, 7:an(som jag för övrigt glatt erkänner att jag kört igenom över 10 gånger!
) 8:an och 9:an.
Baldur's Gate I & II
Heroes II, III och IV
Planescape Torment
Oblivion
Fallout I, II och III
Kotor I & II
Neverwinter Nights I & II
Mass Effect
Och jag ser verkligen fram emot Dragon Age som släpps den 6:e november!
Jag spelar ofta singel-(med sambon) och multiplayer spel med sambon och kompisar.
Vi har så grymt roligt ihop.
Jag får ibland höra en del inte så genomtänkta komentarer från mig omgivning för att jag spelar, båda för att jag är tjej och över 30, för spel spelar ju bara 14-åriga killar!
Idioter!
En av de händelserna, som jag numera kan skratta åt och som jag inte kommer glömma i första taget:
Jag gick in i en nystartad spelbutik i Borås, för ett antal år sen, för att se vad de hade.
En kille i min ålder kommer glatt fram:
-Letar du efter något speciellt?
Jag:
-Har ni några amerikanska rpg's till PSone? Jag samlar på dem.
Han:
-Nej, det har vi inte.
Och sen tilläggar han till min stora förvåning, med värsta lilla-gumman-förstår-du-inte-bättre-rösten:
Du vet väl att det inte går att spela spel från USA på Palversionen av PSOne?
Jag, med med onda-ögat-och-det-är-bäst-du-dustar-blicken:
Det är därför jag har chippat min PSone, duh!!!
Han pep iväg in i fikarummet och syntes inte till på resten av tiden jag var i butiken...hehee
Dela gärna med er av de dumma komentarerna ni hört så kan vi skratta åt dem tillsammans!
Vad spelas det för spel?
Hur länge har ni spelat?
Varför tycker ni om det?
Hur gamla är ni?
Anledningen att jag undrar är att jag själv är tjej och numera 31 år, har spelat konsolspel sen nintendo var nytt och min första Pc började jag spela på för 12 år sen.

Jag spelar mest på min PC, men lånar även på en kompis Wii och en annans PS2.
Jag spelar mest rpg's men även en del strategispel, och Wii:n är en konsol för sig så där blir de även lite bowling och Mariocart.
Jag gillar inte spel online, enda sen jag spelade Diablo II och upptäckte hur jobbigt roffiga och otåliga folk blir på internet har jag valt bort det.
Spel jag gillar:
Final Fantasy-serien överlag, men särskilt 6:an, 7:an(som jag för övrigt glatt erkänner att jag kört igenom över 10 gånger!
Baldur's Gate I & II
Heroes II, III och IV
Planescape Torment
Oblivion
Fallout I, II och III
Kotor I & II
Neverwinter Nights I & II
Mass Effect
Och jag ser verkligen fram emot Dragon Age som släpps den 6:e november!
Jag spelar ofta singel-(med sambon) och multiplayer spel med sambon och kompisar.
Vi har så grymt roligt ihop.
Jag får ibland höra en del inte så genomtänkta komentarer från mig omgivning för att jag spelar, båda för att jag är tjej och över 30, för spel spelar ju bara 14-åriga killar!
En av de händelserna, som jag numera kan skratta åt och som jag inte kommer glömma i första taget:
Jag gick in i en nystartad spelbutik i Borås, för ett antal år sen, för att se vad de hade.
En kille i min ålder kommer glatt fram:
-Letar du efter något speciellt?
Jag:
-Har ni några amerikanska rpg's till PSone? Jag samlar på dem.
Han:
-Nej, det har vi inte.
Och sen tilläggar han till min stora förvåning, med värsta lilla-gumman-förstår-du-inte-bättre-rösten:
Du vet väl att det inte går att spela spel från USA på Palversionen av PSOne?
Jag, med med onda-ögat-och-det-är-bäst-du-dustar-blicken:
Det är därför jag har chippat min PSone, duh!!!
Han pep iväg in i fikarummet och syntes inte till på resten av tiden jag var i butiken...hehee
Dela gärna med er av de dumma komentarerna ni hört så kan vi skratta åt dem tillsammans!