hej buke, med svar på allt=) datamus fråga.

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare kakankakan765
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 348
K

kakankakan765

hoppas någon datakunnig är inne=)
musen till min dator fungerar inte alls som den ska, är svårt att få pilen dit jag vill, vad är det för fel då? hjälper det att bara köpa en ny mus?

jag fattar ingenting om teknik:d

Sv: hej buke, med svar på allt=) datamus fråga.

Har du rengort den?

Är det en mus med kula eller laser?

Har du kollat inställningarna?

Du kan ta loss plattan runt kulan och sen göra rent kulan och runtomkring. Konstig förklaring, men hoppas du fattar...;)

Lycka till!

Är det en optisk mus kan du testa att ändra underlaget (gropigt underlag funkar mindre bra) eller se om något hårstrå eller damm ligger ivägen för ljusstrålen :)

tack för svar:D

det är en med sladd, och jag har provat att rengöra både den och underlaget många gånger, tagit ur kulan osv.

men den fungerar ändå dåligt.
olika dåligt från gång till gång ,men alltid dåligt.

Gör rent pinnarna som kulan roterar med. Garanterat att det sitter ett tjockt lager skit på dom.

Gå sedan in i inställningarna för musen och justera så att den funkar som du vill.

Jag tycker att du ska köpa en ny. En enkel mus kostar inte mer än 100kr.

Varför köpa en ny om den bara behöver rengöras?

Slöseri med både pengar och resurser!

Ett otroligt dåligt råd.

Hejsan, och God Fortsättning på det Nya Året! :)

Om du har en datormus som fungerar med en kula, så är det som en tidigare person skrivit att de pinnar som "håller" kulan på plats, behöver rengöras emellanåt. Dock kan jag också hålla med ett annat inlägg, som rekommenderar inköp av ny mus. I så fall rekommenderar jag en optisk mus, då de är "känsligare", dvs inte har lika mycket problem som med en mus med styrkula. Och som sagt, de ligger på en hundring ungefär, och personligen tycker jag de är suveränt mycket bättre än en kulmus och väl värt pengarna! ;)

Lycka till!!

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
484
Senast: tanten
·
Övr. Djur Hej på er! Jag är i tankarna att köpa mig ett smådjur att ha i en mindre lägenhet till hösten. Smådjuret är tänkt som sällskap till mig...
Svar
5
· Visningar
489
Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger... 2
Svar
21
· Visningar
2 144
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025