Helflätade tyglar

Sassy

Trådstartare
Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra kvalitet så att de blir riktigt mjuka med tiden. De få jag hittar på nätet är svårt att bedöma hur breda och tjocka de är. :confused:

Hade ett par fantastiska från Sabre för länge sedan, men de gör inte längre flätade och de flesta jag hittar nu är i islandsstorlek.

Vill helst ha inåtvända hakar också, men det är kanske att hoppas på för mycket.
 
Skulle nog rekommendera att du vänder dig till en duktig sadelmakare som kan sy upp efter dina önskemål. Helflätare tyglar som inte är till islandshästar har jag inte sett på åratal.
 

Liknande trådar

Utrustning Min häst har fått tygelskav den här vintern så tänkte att jag kanske ska försöka byta tyglar. Har nu lädertyglar med gummi på insidan...
2
Svar
30
· Visningar
1 535
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 032
Senast: MiniLi
·
Hemmet Inspirerad av handdukstråden inser jag att det verkligen är dags att köpa nya handdukar. :angel: Det verkar ju slå lite högt och lågt...
Svar
3
· Visningar
2 065
Hundhälsa Hej! Jag har en Bc hane på 2.5år som precis var inne för kontroll av sina tänder. Han har tandsten på typ alla sidotänder, vi snackar...
Svar
2
· Visningar
1 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp