Hemkommen från utställning...

Miiip

Trådstartare
...med ganska bra kritik. Hon är för blyg och för feg men det vet vi redan och det tränas på. Jag är ändå mycket nöjd med dagen. Fick även ställa två av våran uppfödares hanar :love: En norsk nyimport och sen pappan till min lilltös.

Tjorvens kritik lyder som följande:
"Elegant benstomme. Femenint välskuret huvud. Något lågt ansatta öron. Mycket krum och är underställd i rörelse. Korrekt pälsstruktur. Behöver ringträning. Osäker."

:D Ja det kanske inte låter så bra i era öron. Men jag är ändå stolt. Det har krävts mycket träning för att komma dit vi är idag. Och att hon överhuvudtaget vågar visa sej i en ring är ett enormt framsteg. Dom lågt ansatta öronen, krummet och underställdheten får hon eftersom hon är så otroligt osäker och rädd. Hon kryper ihop och detta blir följderna. Men det går framåt. Hon är fin tjej. Är så stolt över henne trots det negativa :love:
 
Åhh grattis :bump: :banana:

vem vann då klassen ?? hur gick det för irene?=)
 
Haha tack. För att bete sej så harigt som hon gjorde så var det väl ändå bra kritik? Eller vad tycker du?

Såg du när jag gick med Elmer och Cesar också? Hanarna som gick innan champion hanarna...

Vet inte vem som vann av dom. Har inte heller någon koll på vad dom andra hundarna hette :p Jag var så nervös. Och Tjorven var så rädd :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Nu har jag och Tjorven haft våran debut. Utställningen var i Köping och min fegis uppförde sej mot förväntan otroligt bra. Visst...
Svar
2
· Visningar
748
Senast: Miiip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp