cassiopeja
Trådstartare
Jag är ledig och hemma med min strax 15 veckor gamla mellanpudelvalp, och tänkte bara höra om någon har några tips på vad man kan göra om dagarna? (det är nog snarare aktiveringstips för matte än för valpen som behövs)
Långa promenader är inte aktuellt än, och valpen sover flera timmar om dagen, så det är ju ganska lugnt än. Har hittills ägnat mig åt att pyssla i trädgården och åkt till några förortscentrum för att socialträna. Har funderat på att börja åka lite tunnelbana och buss och kanske åka in till stan och ta en promenad, och lägga ner mer krut på ensamhetsträningen, som det tyvärr har varit lite dåligt med än. Lära in några tricks och kommandon har jag försökt med, men har lagt det lite på hyllan tills vidare. Valpen tycker inte att det är särskilt roligt, jag har svårt att få honom att förstå vad han ska göra och han verkar inte alls kunna koppla ihop kommandon med handlingar, så det går inte särskilt bra (jag vet inte hur många veckor vi tragglade bara med "sitt"...). Funderar på om han kanske är lite för omogen för sånt än.
Några andra idéer på vad man kan göra om dagarna, som INTE innebär shopping? (jag är en shopaholic i vanliga fall och har verkligen kraftig abstinens nu när jag aldrig kan åka och handla pga jag måste vara med valpen hela tiden, så det enda jag kan tänka på att jag skulle vilja göra är just att SHOPPA, därför behöver jag lite andra, mer hundvänliga, tips på aktiviteter!
)
Några andra idéer på vad man kan göra om dagarna, som INTE innebär shopping? (jag är en shopaholic i vanliga fall och har verkligen kraftig abstinens nu när jag aldrig kan åka och handla pga jag måste vara med valpen hela tiden, så det enda jag kan tänka på att jag skulle vilja göra är just att SHOPPA, därför behöver jag lite andra, mer hundvänliga, tips på aktiviteter!