Bukefalos 28 år!

Herr Ciklid blir bara sjukare och sjukare :-(

Mabuse

Trådstartare
Skrev ju en tråd för några veckr sen om min fjärilsciklidhane, som fått svamp i ett sår. Nåväl, efter behandling är svampen borta, men såret är kvar (även om det ser ut att läka, det har blivit lite mindre iaf). Men fisken blir bara sjukare och sjukare.:( Han äter inte, och har slutat simma runt med sin fru som han brukar, utan gömmer sig bland växterna på botten och flämtar.

Förutom såret ser han fullt frisk ut, det enda är möjligen att ögonen blivit lite utåtstående?

Finns det något mer man kan göra för honom?
 
Sv: Herr Ciklid blir bara sjukare och sjukare :-(

Tyvärr blev han bara sämre och sämre, så igår var vi tvungna att ta bort honom. Fru Ciklid har blivit alldeles blek och ledsen nu när hon är ensam, så det blir till att köpa en ny Herr Ciklid idag.
 
Sv: Herr Ciklid blir bara sjukare och sjukare :-(

Stackars herr ciklid!
:(


Hoppas fru Ciklid tar emot Nya Herr Ciklid!
 
Sv: Herr Ciklid blir bara sjukare och sjukare :-(

Stackars Herr ciklid :(


Jag undrar.. hur "tar man bort" en fisk? :o
 
Sv: Herr Ciklid blir bara sjukare och sjukare :-(

Man fiskar upp den och sätter en kniv i huvudet på den. Men "ta bort" låter lite trevligare, tycker jag.

Den nye Herr Ciklid ligger i sin plastpåse från djuraffären nu, förhoppningsvis tycker fru ciklid också att han är snygg.
 
Sv: Herr Ciklid blir bara sjukare och sjukare :-(

Fru Ciklid tycker han är jättesnygg och håller sig i hans närhet hela tiden, men den nya Herr Ciklid tycker allt det nya är lite läskigt än så länge, så han har inte vågat färga ut än. Men det kommer nog, de bråkar inte i alla fall. Han får väl växa till sig lite först, han är knappt hälften så stor som den gamla herr ciklid var.
 
Sv: Herr Ciklid blir bara sjukare och sjukare :-(

Fru Ciklid tycker han är jättesnygg och håller sig i hans närhet hela tiden, men den nya Herr Ciklid tycker allt det nya är lite läskigt än så länge, så han har inte vågat färga ut än. Men det kommer nog, de bråkar inte i alla fall. Han får väl växa till sig lite först, han är knappt hälften så stor som den gamla herr ciklid var.

Han kanske blir hämmad av pushiga, försigkomna kvinnor? ;)
 
Sv: Herr Ciklid blir bara sjukare och sjukare :-(

Har du fått yngel på dina ciklider någon gång? Är det enkelt?
 
Sv: Herr Ciklid blir bara sjukare och sjukare :-(

Han kanske blir hämmad av pushiga, försigkomna kvinnor? ;)

Det verkar inte bättre, för Fru Ciklid är snyggare än nånsin, med bästa glitterstassen. Fast hon tonar lite finkänsligt ner den svarta fläcken när han är i närheten. Det är krut i Fru Ciklid, inte ens algätarna som är tre gånger så stora vågar säga emot henne när det är matdags. :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag blir så jävla less ang min sjuka hund. Det började här i vår att min hund (efter långvarig trötthet som inte visade sig bero på alla...
Svar
19
· Visningar
4 599
Senast: Nominous
·
Småbarn Min lille plutt (redan 23 mån) har blivit sjuk, igen. :( Insjuknade natten till i fredags och ligger runt 38,5-39 i feber konstant, är...
Svar
12
· Visningar
2 655
Senast: Lupin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp