Bukefalos 28 år!

Het häst i hoppningen!!

Jag började träna dressyr för en dressyrtränare. och låg lite lågt med hopp. Och när dressyren va okej så har du ju lärt dig att kontrollera hästen. när en häst blir het/spänd sätt den i arbete. ge den uppgifter. du har fått många fina tips här prova lite av varje ska du se att det löser sig. det handlar mycket att lära känna sin häst. lycka till :)
 
men om hästen e het INNAN hindret spelar det ju ingen roll hur den är efter hindret... alltså om det e lung, men drar iväg innan hindret e det onödigt
 
Jag har också en sådan häst. Det är oerhört viktigt att hästen lyder dig på marken till att börja med. Den ska kunna minska, öka och stanna med hjälp av ett lätt tygeltag eller med hjälp av din röst. När du sedan får hästen lydig på marken kan du börja hoppa den. Men lägg då in hinder i ditt dressyrarbete. Tex att du hoppar hinder på volt eller liknande. Det brukar hjälpa i längden. Hur ofta hoppar du den? Ibland kan det hjälpa att hoppa den lite oftare. Bara små hinder men att man ibland höjer upp det.
Men man får ta dem som de är.... min var helt tokig igår och bara ångade på. Han brukar skärpa sig när det blir högre hinder som 120 och uppåt. Det är mycket jobb med en sådan häst som du har.
Den måste lära sig att ta dina hjälper mellan hinderna. Det är det centrala i kråksången...

Precis! :bow: DRESSYR!!!!
Har en precis likadan själv och nu efter några månader dressyrträning för en jätteduktig dressyrtränare så ger det faktiskt resultat i hoppningen.

Vi har alltid med små hinder eller bommar på dressyrträningarna.
 
det mesta handlar om dressyr. har du ingen dressyr i botten så kan man inte förvänta sig några resultat i hoppningen i heller. det går kanske bra på låga nivåer men sen. nej så mitt tips till alla hoppryttare rid med dressyr gärna för dressyr tränare ni kommer märka stor skillnad i hoppningen. :banana:
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 438
Senast: zarmino
·
Hästhantering Har mitt sto på lösdrift. Har gått på box nattetid fram tillsnu då de går ute dygnet runt. Sen hon började göra detta så har hon blivit...
Svar
6
· Visningar
759
Senast: Cattis_E
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
790
Senast: Nova123
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp