Hinderstöd

Tror de brukar ligga på 180 cm höga och vara 10x10cm "tjocka"? är inte 100% säker dock

Har sett ett flertal variationer, vissa är bara 120 cm höga, andra 150 cm och sen finns det högre. Välj det du behöver - det du använder.

Det beror väl på hur högt man tänkt hoppa?

Jag själv skulle inte ha nån nytta av några 160 cm-stöd... :D

de bör vara så höga att hästen inte ska vilja hoppa över dem.. så 160-180 cm är en bra höjd.. (om du inte har en avdankad OS-hoppare dvs :p)
tjockleken på stolparna är 96x96 mm..

enkla "fötter" till stolparna kan du göra såhär
{4696dce1-0555-4934-852b-19b025228028}.jpg

det behövs ca 100-120 cm plank till fötterna och det är bra mkt billigare än 160 spänn för en fot i metall.. *tipsar lite*

annars såg jag en bra hinderfot idag oxå.. man ställer stödet i en rund form och häller på beton/cement så man har en 6-7 cm tjock cementfot..
lite tungt men stabilt =)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 264
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Fungerar plegicil på människor också? Jag använder det när jag ska börja skritta hästarna vid hand efter boxvila. Effekten är ju...
Svar
9
· Visningar
727
Senast: AbCdE
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag... 2
Svar
34
· Visningar
3 033
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Våra hästar har ju ibland hjärnspöken, och vi hästmänniskor också :rofl: ●Vilka hjärnspöken har du själv i din... 2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka