Hippo basic vc KRAFFT grund

R

raketen

å hej hej. jo så här ligger det till..jaghar gett min häsrt Hippo basic nu i ca ett år, problemet är att det är ganske svårt att få tag på (finns inte på granngården) jag tänkte bara undra om det e stor skillnad på Krafft grund och basic..för det skulle underlätta väldigt mycket för mig om jag kunde byta.

en annan fråga, behöver man ge nåt annat kraft foder när man utfodrar med Grund? och måste man blötlägga det? jag ger nu min häst en väldans massa gojs som är blött och krubban blir jätteäcklig efter nån dag. så länge dom har vatten i boxen borde det väl vara lungt eller??

jaja tacksam för svar!
//raketen
 
Du kan absolut gå över till Grund! Det enda som skiljer är nåt gram mindre på mineralerna. Det kan du ju checka med ditt hös analysvärden och se om du bör ge mer mineraler eller så.

Du behöver inte blötlägga krafften, om du har en väldigt glupsk häst kan det dock vara en god idé att göra det- eller lägga stora stenar i krubban så hästen inte kan sluka fodret.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej alla på forumet jag har fått problem med min foderhäst. Vi har haft henne i ca 3 veckor och det har inte varit några problem förens...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 078
Senast: Dalmas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp