Hippopraktor

Ellyne

Trådstartare
Någon som är utbildad Hippopraktor eller går den utbildningen som vill berätta lite mer?
Är det en gedigen utbildning, hur är framtidsmöjligheterna? Hur länge har den funnits?
 
Sv: Hippopraktor

Jag har eg inget svar på din frågor men med tanke på att den innehåller saker som homeopati och djukommunikation så skulle jag säga att det inte är en seriös utbildning.
 
Sv: Hippopraktor

Det beror nog på vem man frågar.
Nån annan som hört nåt om utbildningen?
 
Sv: Hippopraktor

Här är om utbildningen: http://www.cadm.se/Hippopraktor.html
Det är inte så att jag själv tycker innehållet är "hokus pokus" som kanske vissa gör, men jag vill kunna veta att det är en givande utbildning och att det finns en marknad för hippopraktorer. Är dock tveksam själv när nästan ingen ens hört ordet.

Har också funderat på equiterapeut, det ligger nära hjärtat hos mig! Men när utbildningen inte längre berättigade till CSN blev jag tveksam... :crazy: :cool: Vill du berätta vad du tyckte om utbildningen? När gick du den?
 
Sv: Hippopraktor

Om du läser på om Hhmeopati kommer du att inse att det inte är seriöst. Finns ingen vetenskaplig forskning som stödjer det homepoater håller på med fungerar.
 
Sv: Hippopraktor

hej

jag gick den 05-07 det är ett underbart yrke och jag lärde mig otroligt mycket.. men det finns flera liknande utbildningar.. vet dock inte om dessa är CSN berättigade dock. jag gick sista klassen som man slapp betala själv. Jag har kunder så jag nästan kan leva på det.. mitt företag heter romandersequiterapi

lycka till..
 
Sv: Hippopraktor

hejsan

det finns mycket som används som inte är vetenskapligt testat.. jag använder inte homeopati men det har funkat för flera av mina kunder som har använt det. Bla annat för en hund som min man hade på sina träningar som kliade sig hysteriskt.. och sen efter en behandling med homeopati så är den helt ok.. ist för att ge massor med mediciner.

det är många veterinärer idag som tycker att kiropraktik är hokuspokus.. men om det utförs på rättsätt kan göra mycket nytta för individen. samma sak med akupunktur som har funnits i tusentals år.. och nu använder till och med veterinärer det..

simma lugnt.
 
Sv: Hippopraktor

Det som inte är vetenskaplig testat borde inte heller användas. Och en såm sak är homeopati. Vad säger att hunden inte skulle ha slutat klia sig ändå? INGENTING. Jag är så j*vla trött på humbug och folk som tjänar pengar på männiksor vilja att göra sitt djur bästa och på så vis även tjänar pengar på djurs fortsatta lidande.


TS: Sök ngn vettig utbildning ist. en utbildning som man måste betala själv och sedan "nästan kan leva på" de kunder man har är faktiskt ingenting att ha.
 
Sv: Hippopraktor

Som vadå för utbildning? Vad finns det för "vettiga"? Jag vill framförallt jobba som fysioterapeut och utbudet är inte gigantiskt...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Ja, som rubriken säger, finns det någon sådan utbildning i Sverige? Frågar åt en kollega som inte har tillräckligt med svenska ännu, men...
Svar
6
· Visningar
330
Senast: Lingon
·
Skola & Jobb Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta...
2
Svar
35
· Visningar
2 094
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 763
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 488

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp