Bukefalos 28 år!

HItta ny lägenhet (BR) svårt

Islandshästryttare

Trådstartare
Suck ger snart upp letar ny lägenhet, bostadsrätt, och de tre kommande visningarna vi hade inbokade har blivit inställda för att lägenheterna är sålda innan visning. Den här processen har tagit mer kraft, energi och tid än jag trodde. Är snart beredd att ge upp. Har registrerat oss i alla spekulantregister som finns och kollar boneo och hemnet och har bevakningar på dem och mailar och frågar om förhandsvisningar på bostäder när de precis kommer ut för nu fattar jag ju att det i princip är ett måste. Känner mig lite utmattad just nu.
 
Vi köpte precis en bostadsrätt och jag håller med dig, hela processen var extremt utmattande. Dock hade jag tur att vara först att ta kontakt när en annons publicerades och köparen accepterade budet för hon orkade inte ha visning. Har du kollat på Booli? Upptäckte att inte alla annonser finns med på t.ex. Hemnet. Ett annat tips kan vara att kolla Blocket, det kanske finns någon som vill sälja sin lägenhet privat? Hoppas att ni hittar något snart! :)
 
Suck ger snart upp letar ny lägenhet, bostadsrätt, och de tre kommande visningarna vi hade inbokade har blivit inställda för att lägenheterna är sålda innan visning. Den här processen har tagit mer kraft, energi och tid än jag trodde. Är snart beredd att ge upp. Har registrerat oss i alla spekulantregister som finns och kollar boneo och hemnet och har bevakningar på dem och mailar och frågar om förhandsvisningar på bostäder när de precis kommer ut för nu fattar jag ju att det i princip är ett måste. Känner mig lite utmattad just nu.
Tyvärr är det så läget ser ut, snabba affärer är mer regel än undantag just nu. Så det gäller att ha allt redo med lånelöfte osv så att man snabbt kan skriva på. Vet hur jobbigt det är, vi letade mycket och fick också vår lägenhet innan den utannonserade visningen för att vi var snabba och la ett högt bud direkt. Hade migrän i typ två dagar tills kontraktet var påskrivet, så stressande.

Samma med lägenheten jag sålde, den låg ute som kommande i två dagar och var sedan såld. Så det går fort.
Lägg bevakningar på alla annonssidor och skanna alla mäklares ”kommande” objekt, hör av er direkt när ni ser något intressant.
 
Tack för svar @Malibu_Stacy och @Otter oå något sätt är det skönt att inte bara jag har den här upplevelsen. Tycker bostadsmarknaden är hemsk så som den ser ut just nu. Blir väl att leta vidare men luften gick lite ur mig igår när jag fick besked om tredje inställda visningen på två dagar. Jaja bara att ta nya tag. Booli är inget jag kollat på tack för tips!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp