Hitta träns utan aachengrimma

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Love_energy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 728
L

Love_energy

Vet ni några hemsidor som har snygga träns utan aachen grimma till vettigt pris (300-500kr)

Sv: Hitta träns utan aachengrimma

Vilken typ av nosgrimma vill du ha då? Det är ju bara att plocka bort den och sätta dit en annan:confused:

för den där lilla ploppen till aachen remmen är inte vidare snygg

kandar?

jag ska ha ett vanligt träns eller är det jag som fattar fel?

Horze har
http://horze.com/product_info.php?cPath=41_1&products_id=10000 som man kan ta bort utan att få den fula pluppen kvar som håller i snokstryparremmen. Men vet inget om kvaliteten.
Eller
http://horze.com/product_info.php?cPath=41_1&products_id=10120 I mitt tycke inte lika snyggt men kanske bättre läder?

Sen är ett riktigt snyggt träns från Mark Todd :love: , men dyrt(1450:-)
http://www.sikon.nu/material/trans/4065.jpg

Det är svårt att hitta bra träns med engelska nosgrimmor...

Jag tror att hon menar att du kan ta bort de extra sidostyckena, voila så har du ett vanligt träns med engelsk nosgrimma :)

Jag sökte precis som du en vanlig engelsk nosgrimma utan achenrem (stavas?). Fick tips att leta kandar istället och ta bort den extra nackremmen.
Så gjorde jag och förälskade mig genast i CH's träns hos Hööks. För 579 kr fick jag ett snyggt träns med två tillhörande lädertyglar, ena med stroppar och ena slät. Desutom var allt rundsytt utom nosgrimman. Det var perfekt. :love:
Så leta efter kandar med så hittar du nog något som passar dig i smaken. :)

Men gud vad snyggt det från Mark Todd var:love:

Jag har arab så hon har ju konstigt huvud. Men hon ha nu cob - i längden stämmer det men tycker det är lite för kort nosgrimma den undre delen då - iofs lättåtgärdat om man fallit för det.
För mig är även pannremmen på gränsen men sen har hon ju bred panna och har haft full i sitt förra m. kedja.
Tyglarna är lite korta att skritta på lång tygel med, men hon har rätt lång hals. Och i arbete är dom perfekta! Inte för tjocka heller.

När jag köpte det var lädret lite hårt så la det i olja ett dygn och sen smörjde ordentligt och nu är det jättefint och verkar hålla bra. Jag är supernöjd med det!

ja det var snyggt och prisvärt, men vill ju ha brunt:crazy:

jä'ttesnygtg träns det sista dyra, men det var ju som sagt dyrt:love:

H**ks har ju träns där man kan ta bort aachenrems-fästet. Men dessa träns ligger högre i pris, tyvärr... Typ 679,-

Jättesnyggt. nåt sånt jag letat efter!

men vilken nyans är det äv brun (eller är det brun på bilden, alltså mörk:confused: )

Kompisen har det svarta så jag vet tyvärr inte vilken nyans det bruna är, men det på bilden ser ju mörkbrunt ut... svårt att avgöra när bilden ju inte är den allra bästa.

köp ett snyggt träns som du gillar lämna in det hos närmaste skomakare be att han tar bort fästet, klart!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Hittade detta forum av ren slump så ber om ursäkt i förväg om jag inte riktigt hajar hur inlägg och sånt funkar... bear with me...
Svar
11
· Visningar
938
Utrustning Behöver investera i en klippmaskin men det är ju en djungel. Har använt en DeLaval CB35 som jag tyckte var trevlig och även en annan som... 2
Svar
20
· Visningar
777
Utrustning Jag letar efter en grimma likt denna på bilden. (Obs! Prisklass lägre/slit och släng) Dvs vanlig nylon + ändarna som fäster i ringarna...
Svar
16
· Visningar
1 042
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Jag har hittat en Globus Clic begagnad som ägaren inte vet vidden på, ngn som vet vart den märkningen sitter? Det är bra pris så jag...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Aleel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka