Bukefalos 28 år!

Hittat ev droger?

Fibusen

Trådstartare
Hittade något skumt på vägen utanför stallet i morse... En sån där liten zippåse med en namnbricka i, påsen var ganska sliten så såg inte så bra igenom, men kunde iallafall läsa mig till att det handlade om att den där brickan alltid skulle bäras med pga blodsmitta, samt persnr och namn. Tillsammans med den låg det en till zippåse som var ihopvikt, men något vitt i. Inget direkt pulver, men såg ut som typ badsalt/saltflingor, fast det var vitt då. La ihop ett plus ett med blodsmitta och suspekt vitt-nånting.

Jag misstänker nu att det är droger men kan såklart inte veta. Frågan är vad jag ska göra? Ringa polisen? Tänk om det inte är droger? Inte kommer dom väll ut och hämtar det? Jag jobbar intill en polisstation, men kommer inte jobba förrens på Måndag, ska jag gå in med det då?

OM det nu är droger så har dom ju antagligen ägaren till dom iom brickan, men lägger polisen ens några resurser på detta? Eller är det bara jag som går i taket över detta? Droger är inget som jag haft något att göra med alls, någonsin, så jag tycker ju det är skitläskigt! Speciellt när det rör sig barn där på vägen...
 
Hände mig och hunden med. Jag trodde det var en geocatch men det var en mycket liten cannabis stash. Eftersom jag är så neurotisk och genast inbillade mig att jag skulle kunna bli misstänkt om Jag bara hade nöjt mig med att förstöra det (de hade frekvent span i området ) så jag tog med det hem och ringde jag polisen som kom ut med en patrull och hämtade typ minsta beslaget någonsin.
 
Liknande det där hände mig för några år sen. Ringde polisen och de tog definitivt tag i det och det slutade bla med husrannsakan.

Ja, nu har dom ju namn och personnummer på antagligen ägaren till detta, så känns ju ganska enkelt att ta tag i det på något sätt...
 
Hände mig och hunden med. Jag trodde det var en geocatch men det var en mycket liten cannabis stash. Eftersom jag är så neurotisk och genast inbillade mig att jag skulle kunna bli misstänkt (de hade frekvent span i området ) så tog jag med det hem och ringde jag polisen som kom ut med en patrull och hämtade typ minsta beslaget någonsin.

Ja, jag fick typ panik jag! 🙈😂 Hade ju grabben med mig på 6 år, och det rör sig många barn på den vägen, en liten byväg liksom. Jag vågade defintivt inte ta hem det eftersom jag har djur och barn hemma, och jag vågar INTE förvara det i bilen heller om jag skulle råka bli fast i någon kontroll. Ofta dom söker igenom bilen dock, men endå...🙄 Som sagt, droger ger mig lite lätt panik, och nu är det undangömt i stallet, och dom få som står där är informerade om det, så ingen tror jag använder droger om dom skulle råka hitta det...🙈
 
Bra att du ringde polisen! Har de tid blir de nog jätteglada för en möjlighet till husrannsakan, även om det beslaget är litet i sig så kan det leda till större beslag :)
 
Vet inte om man får posta bilder på misstänkte droger här? Men det är ju en del i påsen...
 
Har pratat med polisen nu, hon tog uppgifterna jag hade på id-brickan, samt vart den hittades, sen skulle hon ringa till någon för att se hur vi ska göra om någon ev kommer och plockar upp den. Om inte så lär jag väll få svar på vad jag ska göra med den. Förhoppningsvis.
 
Är väl rätt omtänksamt iofs att bära med sig den brickan som alltid ska bäras med de saker som prioriteras högst oftast dvs narkotikan. Nu råkar man ha tappat bort narkotikan och brickan men i sig så var det väl ganska bra tänkt ändå. En person som håller på med intravenösa droger som det antagligen handlar om är inte sådär jättebekymrad av att den hittas i samband med narkotikan eftersom man antagligen är ganska känd av polisen oavsett för just narkotikabruk. Att man hittar det tillsammans sådär kommer man väl inte direkt någonstans med utöver att man väl antagligen med det kan avkräva urin/blodprov och få personen med ett positivt prov = ringa narkotikabrott = ungefär ingenting för den redan trasiga personen.
 
Ja, jag fick typ panik jag! 🙈😂 Hade ju grabben med mig på 6 år, och det rör sig många barn på den vägen, en liten byväg liksom. Jag vågade defintivt inte ta hem det eftersom jag har djur och barn hemma, och jag vågar INTE förvara det i bilen heller om jag skulle råka bli fast i någon kontroll. Ofta dom söker igenom bilen dock, men endå...🙄 Som sagt, droger ger mig lite lätt panik, och nu är det undangömt i stallet, och dom få som står där är informerade om det, så ingen tror jag använder droger om dom skulle råka hitta det...🙈
Ang att söka igenom bil vid kontroll kan du vara ganska lugn, det är inget polisen får göra bara sådär. Men bra att du kontaktade dem! :) Även om du just då hittade en liten mängd finns alltid en möjlighet att kunna leda det till ett större beslag om de får tag på rätt person(er)
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 636
Senast: Imna
·
Hästmänniskan Hej, Jag har hamnat i en svår sits och skulle gärna vilja ha lite input från andra på det hela. Var lite osäker på vart den här...
Svar
8
· Visningar
2 106
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
909
Senast: jooosan
·
Hästvård Jag har redan skrivit hyllmeter efter hyllmeter om min otursfågel till häst här på buke så en del av er känner kanske igen min historia...
2
Svar
29
· Visningar
3 373
Senast: Reebok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp