hjälmöverdrag

B

Bonzaij

vart kan man hitta det någestans?
letar å letar men hittar inget :( Kollade på globen, men nej.
 
Det verkar konstigt tycker jag. Det brukar ju finnas i de flesta ridsportaffärer. Du får ävl kolla runt lite på nästet om du hittar något.

Det enda jag kan tipsa om just nu är Bornslätt. De borde ha.

Lycka till!
 
Du får sy ett själv ;)

Nej, men det borde ju finns lite var stans tycker man... :p Testat och söka på google eller så?
 
Jag har från Mountain Horse.. snyggt, med lite reflex effekt på samma gång.. toppen! :D

:banana:
 
Jag har också ett sånt (om det är ett sånt från MH som ser ut som vanlig när man inte lyser på det), funkar jättebra som regnskydd också även om det egentligen är ett reflexöverdrag!
 
om du syr ett själv får du ett precis som du vill ha de. jag gjorde de, de blev skitbra!
 
Jo det måste vara samma! Verkligen kanon mot regn och rusk om man är rädd om sin hjälm! :D

:bump:
 
oh,hur sydde du då? sy själv skulle ja kunna göra bara ja hade mall :)

sesselja thanx a lot :bow:
 
på dom flesta hjälmar är det ju redan indelat i trianglar som det är på ett hjälmöverdrag jag ritade av en sån. o sen klippte till 6 stycken i 2 olika färger...sen vare bara att sy ihop. skärmen får man också rita av och har man jockethjälm kan man lägga i mallen (om man gör det i hårdpapp) i själva skärmen och sy ihop så skärmen blir hård. har du en vanlig hjälm är det bara att trä på den ovanpå hjälmen.

såhär blev det (har även sytt tröjan själv)
http://www.geocities.com/alida_86/ft.jpg
 
först tog jag ut mönster på smörpapper (annars kan man ta bakplåtspapper oxå), de funkar. tyg, vill du ha galon så offra en gammal regnkappa, sen ser man ihop alla delar. sen kan man sy på detaljer, reflexer etc som man vill. de gäller att man e lite händig oxå :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min Samsung A51 börjar bli sliten efter 4 år så jag inser att jag måste börja leta efter en ersättare. Finns det någon som kan hjälpa...
Svar
14
· Visningar
625
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
659
Senast: Nordthor
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 262
Senast: Roheryn
·
Utrustning Tjo, har en rockard av model med bildäck där jag känner att det nog hade varit bra med stänkskydd 🙈😅🫠 Nån som vet av nånstanns man kan...
Svar
0
· Visningar
197
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp