Hjälp! Avstängt Microsoft 365-konto

Liran

Trådstartare
Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och jag behöver författa ett dokument idag. Vad gör jag? Är det någon som vet HUR en privatperson kommer i kontakt med någon support, (självhjälpen fungerar INTE för mig)?

Alternativt: Varifrån på nätet kan jag ladda ned ett Officeliknande gratisprogram?

Är det OK att Microsoft-paketet slutar att funka efter 18 månader?
 
Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och jag behöver författa ett dokument idag. Vad gör jag? Är det någon som vet HUR en privatperson kommer i kontakt med någon support, (självhjälpen fungerar INTE för mig)?

Alternativt: Varifrån på nätet kan jag ladda ned ett Officeliknande gratisprogram?

Är det OK att Microsoft-paketet slutar att funka efter 18 månader?
Nuförtiden säljs licenser på programmet å inte själva programmet, så skulle gissa på att din licens har gått ut.

Rekommenderar google doc.
 
Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och jag behöver författa ett dokument idag. Vad gör jag? Är det någon som vet HUR en privatperson kommer i kontakt med någon support, (självhjälpen fungerar INTE för mig)?

Alternativt: Varifrån på nätet kan jag ladda ned ett Officeliknande gratisprogram?

Är det OK att Microsoft-paketet slutar att funka efter 18 månader?
Office-paketet kostar ca 800 kr/år. Tycker helt klart att det är värt det.
 
Tusen tack @MidnightSoul och @bettysmatte , bra och användbar input! Använder min egen dator så sällan (för annat än slösurf), och nu är jag ledig från jobbet och borta från jobbdatorn. Frågan är om det är värt 800 för att använda det 4-5 gånger om året. Gör ett försök med Google doc.
 
Tusen tack @MidnightSoul och @bettysmatte , bra och användbar input! Använder min egen dator så sällan (för annat än slösurf), och nu är jag ledig från jobbet och borta från jobbdatorn. Frågan är om det är värt 800 för att använda det 4-5 gånger om året. Gör ett försök med Google doc.
Nej, då behöver du nog inte Office-paketet. Jag skriver mycket i Word och vill dessutom ha Onedrive-lagringen som följer med när man betalar för programmen, så för mig är det värt det... :)
 
Google Docs är ett alternativ, LibreOffice är ett annat, om man vill ha ett gratis och som man har på sin dator. Sedan tror jag att även Microsoft har någon gratisvariant på nätet, liknande Google Docs
 
Har du (eller skaffar) en hotmail.com eller outlook.com mailadress (kostar ingenting) så får du en enklare version av Office-paketet, och även lite moln-lagring Är du inte en avancerad Excelanvändare eller använder avancerade funktioner i Word räcker gratisversionen rätt långt. Den är endast online så du måste vara inloggad och ansluten till nätet när du använder det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp