Bukefalos 28 år!

Hjälp! Champagne...

Laa

Trådstartare
Min bror gifter sig om några veckor, borgerligt och utan fest *surar* :) Inte heller några bröllopsgåvor önskades, men jag lyckades, på nåder, tjata mig till att få bjuda på en flaska champagne till kvällen efteråt.
Men: jag kan ingenting om champagne. De jag har provat har varit så sura och beska att tungan krullat sig.
Så: tips på drickbar champagne under 500-lappen önskas (dvs ska kunna gå att dricka, med njutning, av folk som inte dricker champagne ofta, utan tillbehör) :D
 
Säger som jag alltid säger med champagne: Alexandre Bonnet :up:
img_4292.jpg
 
Min bror gifter sig om några veckor, borgerligt och utan fest *surar* :) Inte heller några bröllopsgåvor önskades, men jag lyckades, på nåder, tjata mig till att få bjuda på en flaska champagne till kvällen efteråt.
Men: jag kan ingenting om champagne. De jag har provat har varit så sura och beska att tungan krullat sig.
Så: tips på drickbar champagne under 500-lappen önskas (dvs ska kunna gå att dricka, med njutning, av folk som inte dricker champagne ofta, utan tillbehör) :D
Bollinger eller Pol Roger (tror de ligger under 500 vissa sorter ännu). Fast de är ju fortfarande torra (som det ska vara ;) ).

Jag tycker att Moët är lite krulligare.
 
Min bror gifter sig om några veckor, borgerligt och utan fest *surar* :) Inte heller några bröllopsgåvor önskades, men jag lyckades, på nåder, tjata mig till att få bjuda på en flaska champagne till kvällen efteråt.
Men: jag kan ingenting om champagne. De jag har provat har varit så sura och beska att tungan krullat sig.
Så: tips på drickbar champagne under 500-lappen önskas (dvs ska kunna gå att dricka, med njutning, av folk som inte dricker champagne ofta, utan tillbehör) :D

Pol Roger är en av mina favoriter i det prisspannet.
 
Mina favoriter är Pol Roger och Moët, och jag är ingen champagnedrickare utan en som tycker att det är gott med ett glas någon gång ibland. Och då gärna någon av nämnda sorter.
 
:D Får inte bort smileyn men tipsar om vår favorit här hemma: André Clouet 279 pix o SKITgod! Inget krull här inte!
 
Eftersom jag är snål och totalt "smaklös" så gillar jag Cinzano Prosecco Gran Cuvée à 89:- om jag vill ha torr mousserande vin eller
Asti Cinzano (7711) 75:- om jag vill ha sött mousserande vin. (Den innehåller dessutom bara 7% alkohol).
 
De ska ju vara väldigt torra... Är man van att dricka cider och öl tycker man nog att all champagne är sur och sträv.

Jag tycker det bästa som finns är Dom Perignon men den är såklart jättedyr. Moët är en bra rimligare champagne. Sen har Taittinger en god rosa champagne som kommer i en jättefin rosa kartong, den skulle jag valt om jag skulle ge champagne för 500kr till ett brudpar.

http://johnlewis.scene7.com/is/image/JohnLewis/231834300?$prod_lrg$
 
Du har redan fått massor av jättegoda tips, men här kommer fler.
Det finns en champagne som jag brukar köpa när våra gamla föräldrar kommer på middag (de blir så fnissiga och roliga!). Den kostar under 200 kr och är väldigt lättdrucken. Charles Mignon heter den. Då kan du antingen köpa en flaska och testa själv först, eller ge bort två!
Annars är ju gamla Bollinger alltid försvinnande god. Men den tycker t.ex svärfar är "sur".
Lycka till.
 
Jag är lite nyfiken, vilka skumpor är sura och beska? Jag tror aldrig jag har druckit någon, däremot sött slisk går aldrig hem hos mig.
Ingen aning, de jag har blivit bjuden på som jag inte har en aning om vad de hetat? :D Jag gillar Riesling Relax och likande söta saker, det säger väl en hel del om min potential för att gilla champagne... :)
 
Ingen aning, de jag har blivit bjuden på som jag inte har en aning om vad de hetat? :D Jag gillar Riesling Relax och likande söta saker, det säger väl en hel del om min potential för att gilla champagne... :)

Den blå flaskan? Det är det sötaste vinet som finns enligt mitt bolag. :D Har en kompis som gillar det.

Om du vill ha sött bubbel, kolla på cava och prosecco med betäckningen sec och semi sec. Min favorit om jag vill ha något sött och lätt heter Mia. Den är billig, smakar som frisk saft och är 7.5%
 
Ingen aning, de jag har blivit bjuden på som jag inte har en aning om vad de hetat? :D Jag gillar Riesling Relax och likande söta saker, det säger väl en hel del om min potential för att gilla champagne... :)
Man ska dricka det man gillar och inte bry sig så mycket i vad andra gillar, fast ska du ge bort den så är det vad mottagaren gillar som räknas. ;)

Själv gillar jag torrt vitt vin, kraftiga och fylliga röda viner, torr cider och ale med tydlig beska och jag vill ha min champagne torr och smakrik så om du råkar köpa fel sort så vet du var du kan skicka den. :d :idea:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp