Hjälp, de *piip* stal mitt namn!!

G

Godis

Ok, nu är jag sur ledsen och besviken :cry:. Jag hade tänkt registrera ett domännamn, Meddelade detta till webhotellet för kanske 5 dagar sedan. Jag betalade fakturan igår eller förrigår så de har inte hunnit registrera namnet än. Men då gör jag en sökning på namnet för att se om de registrerat den till mig än. Och då är det en *piiiiiiiiiiiiiiip* *piiiiiiiiiiiiiiip* som har registrerat den redan! För två *piiip* dagar sedan!! Antagligen har de sett att jag sökt på namnet förut och sedan registrerat namnet?? Hur gör man för att hinna först då????

Nu är jag ledsen :cry:.

Namnet var starlish.com och jag var så lycklig över att den var ledig..

Kom jättegärna med förslag till mig på nytt namn! Om någon skulle komma på en jättebra skulle jag bli överlycklig. För jag kommer då inte på någon som slår denna. Den ska vara kort, kan vara ett namn som inte betyder något eller något fint/gulligt/snyggt mm. Kan även vara dubbelnamn.
Kan ev. betala en liten summa till den som föreslagit en jättebra som jag hinner registrera.
Det måste alltså vara en .com. Men sök inte på namnet för då kanske någon tar namnet :confused:.
 
Sv: Hjälp, de *piip* stal mitt namn!!

Kanske mystarlish.com :)

Var registerade du din domän?
Det kanske är du som har den fast du inte vet det?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp, de *piip* stal mitt namn!!

Nej jag mailade och frågade och de var inte de som hade registrerat den :( . De var de som föreslog att någon hade sett att man sökte på ledigt namn, verkar helt sjukt att man kan göra så men...
Det står på nån snubbe i miami beach florida. Men när man går in på starlish.com så kommer man ju till någon sådan söksida så jag vet inte om det är ett stort företag som köpt den eller en privatperson? Den borde ju stå på ett företag annars menar jag.. vet inte jag tycker det verkar skumt..
mystarlish vore ju bra, om det inte vore för att jag visste att jag hade kunnat få starlish som uppfödarnamn och företag.......
vill ha något ganska unikt namn. Tycker det är jättesvårt, har klurat på namn hur länge som helst.. många namn "faller" man bara inte för fast de är bra som namn.. hoppas du förstår :p. Jättetack för förslaget iaf!
Är ändå jättetacksam för vilka förslag som helst, det är inte så att jag är otacksam, men ok ganska kräsen är jag nog :o .
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hjälp, de *piip* stal mitt namn!!

Om det känns viktigt att ha starlish som domän så kan du ju kolla upp om .se, .org, .net m.fl. är upptagna. Ofta finns det åtminstone någon ledig.

Varför måste du ha just .com?
 
Sv: Hjälp, de *piip* stal mitt namn!!

Nej det är bara com som är upptagen. Men det är ju com som är "king".. De flesta söker ju på .com först om de inte kommer ihåg adressen. Com känns bara viktigast... Men har inte lust att köpa loss den från någon lurendrejare bara för att denne ville käna pengar på att köpa den för att sälja den.. Så jag är helt inne på ett nytt namn..
 
Sv: Hjälp, de *piip* stal mitt namn!!

Jag skulle inte heller välja en .org eller .net-domän i första hand, men de kan vara ett alternativ. Jag tror att de flesta besökarna kommer att hitta till rätt adress ändå; särskilt eftersom folk ofta lägger in adressen bland Favoriter/Bokmärken eller kanske Googlar sig till sidan i fråga. Och sedan är ju .se faktiskt stort.
 
Sv: Hjälp, de *piip* stal mitt namn!!

tycker nog att .se är snäppet mer än .com, framför allt om man är svensk.
 
Sv: Hjälp, de *piip* stal mitt namn!!

Hehe fast jag kanske ska flytta till Finland. Jag är internationell (.com), eller nordisk iaf :D. Har kontakter i båda länderna så det blir svårt.
Eller var kan man registrera .fi? Kan man det som privatperson?
 
Sv: Hjälp, de *piip* stal mitt namn!!

Okej. Då kanske inte .se är något alternativ. Hoppas att du kommer på ett bra, nytt namn! =)
.fi kan du inte registrera som privatperson. Inte för närvarande i alla fall!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp