Bukefalos 28 år!

Hjälp en överviktig tjej att klä sig!

Först och främst: Tack snälla ni för era svar! Ni är guld värda!

Svarar er alla i detta inlägg eftersom jag är lite teknisk okunnig av mig.

Jag tycker om färger som svart, grått, marinblått och rött. Använder mest svart eftersom jag älskar den färgen. Tycker mycket om leggings och ballerinaskor plus svarta klänningar helst. Det får gärna vara rundhalsade också. Vill helst inte ha urringat, men brukar lösa det med ett högre linne under. Stor byst drar till sig lite blickar så att säga.. tyvärr.

Är en enkel tjej. Tycker om stilrent rakt. Inte damig. När det gäller jeans har jag jeggings och topp, kände mig fin i det tills en nära släkting sa att jag hade blivit tjock och behövde tänka på vad jag äter. Efter det så har jag inte använt det...

Svårt och veta vad jag drar i storlekar. Mest 44/48 i toppar/ klänningar? Jeggings större. Kan man ha stuprör jeggings som tjock? Tänkte i så fall köpa ett par svarta..

Ni som lagt in bilder på er själva, vad ni är fina och modiga! Ni ser helt underbara ut!

Tar gärna emot tips från dig som erbjöd dig!

Tack igen alla! / Sandy
 
Klart du kan ha stuprörsjeans. Jeggings och treggings är bra tycker jag, de är bekväma och hålla ofta in lite också. Gillar Bonprix och Zalando samt Ellos men det har nog de flesta redan skrivit. Material tycker jag också spelar stor roll, det ska inte vara för "slinkigt" material som faller osmickrande.
Annars så tycker jag att du ska köpa sånt som du känner dig fin och bekväm i, skit i vad andra tycker! Det kan kännas svårt när man mår dåligt över sin kropp då man sällan känner sig fin i något alls men pröva dig fram. För mig är det superviktigt att kläderna sitter bekvämt, blir super osäker och obekväm om kläderna stramar eller om jag känner att jag måste rätta till dem hela tiden. Bra bekväma underkläder är också en bra investering framförallt BH gör skillnad på om man känner sig bekväm, behöver inte vara ngn exklusiv men den ska vara skön. Jag föredrar sport-BH eller bygellösa.

Det var ganska oförskämt av din släkting att påpeka din vikt, jag kan bli så förbannad på folk som tycker sig ha rätt att kommentera vikt (oavsett om man är smal eller överviktig). För det första så vet de inte vad som är anledningen till att man är större, för det andra så kan man undra om de tror att man är korkad? Bara för att man är överviktig så har man väl ändå förmågan att använda både våg och spegel? Att man inte förstår hur hårt en sådan kommentar kan ta? Och att man tar sig rätten att kommentera andras kroppar? Nej använd leggings och topp om du vill det och försök att skita i din släkting!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ På lördag är det dags för dop för min fadderson, jag ska alltså se presentabel up längst fram i kyrkan. Problemet är att jag är en val...
2
Svar
34
· Visningar
2 345
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp