Bukefalos 28 år!

hjälp...! gammelkatten är konstig...

S

strösslet

hejsan! mina föräldrar har en katt på ~14 år (bondkatt) som är steriliserad sen ung ålder. hon har blivit knäpp, varje natt vid ungefär 05 tiden så sätter hon igång och skriker, hjärtskärande och djupt (hon är väldigt pipig i rösten annars) men nu är det värkligen opera! det har hållt på nu ungefär i 3veckor... när man kliver upp eller ropar på henne så är hon som vanligt...
vad kan detta bero på ? har hon blivit knäpp? eller vill hon ha uppmärksamhet?
till saken hör att hon är väldigt bortskämd med mat och uppmärksamhet.. sover nästan hela dagarna.. knappt ute något alls (hon springer ut och in som hon vill)

nån som har någon ide ?

sen en fråga till i går när ja klappa henne upptäckte ja att en "bröstvårta" var typ uppblåst :O alltså, tänk er när man får en brännblåsa, vätskefylld fast hela bröstbårdan på en katt... den är hård och torr och hon värkar inte ha ont av det.. men man blir juh orolig... hennes andra "vårtor" är normala små och rosa.. men den här är uppblåst igenomskinlig vitgul aktig...

självfallet ska de ta henne till veterinär.. men ja tänkte om någon har nån ide på något av mina funderingar..

kram!!
 
Sv: hjälp...! gammelkatten är konstig...

putt putt.. ingen som har någon ide?
 
Sv: hjälp...! gammelkatten är konstig...

Nej, ingen idé. Som du själv har varit inne på så är det nog bättre att ni tar den till veterinären som får komma med sina ideér. Man kan ju ringa innan och telefonkonsultera också innan man kommer in.
 
Sv: hjälp...! gammelkatten är konstig...

En del gamla katter kan börja med det här skrikandet nattetid därför att de börjar bli senila och just som du säger så slutar de om man ropar på dem .
Bröstvårtan bör ni kolla upp hos veterinär.
Lycka till
 
Sv: hjälp...! gammelkatten är konstig...

Den låter senil ärligt talat. Jag hade en kompis vars katt var 17 år, den började på nätterna skrika i djupaste basröst den med. På dagtid på slutet så räckte det med att den gick upp på övervåningen, och sen börjadeden skrika för den hittade inte ned i gen. Annars var den fullt frisk enl vet.
 
Sv: hjälp...! gammelkatten är konstig...

tack för svaren! ska ringa veterinären ang bröstvårtan.
senil katt... ptja.. det skulle inte förvåna mej

kram
 

Liknande trådar

S
Övr. Katt hej! jag har två katter som är lite mindre än ett halvår. en maincoon/helig birma och den andra är väl en bondkatt med inslag av siames...
Svar
10
· Visningar
896
Senast: strösslet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp