Bukefalos 28 år!

Hjälp med allt-i-allo-rum!

Nenii

Trådstartare
Jag har ett rum som jag har svårt att få ihop, tänkte om ni sitter inne med idéer och synpunkter? :)

Rummet ska fungera som kontor, pluggrum, pysselrum, fixa hår/sminkrum och gästrum.. Jag har en 90*200cm säng som bör få plats, likaså en stringhylla med bordsskiva som jag använder som skrivbord, det är 80 cm brett och 60 cm djupt, har till detta en laptop. I övrigt är jag inte låst till några möbler och det finns ekonomiskt utrymme för nytt (gardinerna kom på köpet, de ska definitivt väck)

Tanken är att avsätta garderoben med lådor åt det som behöver finnas för rummets funktion; såsom böcker, pärmar, plock, smink, hårfön etc.
Utöver mitt arbetsbord och sovplatsen skulle vi behöva få in en "fix"-station med spegel, hylla/hurst/bord och schyst belysning.

Bilder följer nedan, hur hade ni gjort?
Garderobsdörrarna är på lackning, jag ber om ursäkt för stöket.
 
Sv: Hjälp med allt-i-allo-rum!

20131111-093540.jpg

20131111-093554.jpg

20131111-093607.jpg

20131111-093616.jpg

20131111-093628.jpg
 
Sv: Hjälp med allt-i-allo-rum!

Jag tror att jag skulle möblera enligt följande:
*Sängen längs väggen som är 2,10 (perfekt längd för en säng)
*Stringhyllan mot väggen som är 1,40 nere till vänster (så man sitter med ryggen mot fönstret)
*Ett enklare bord som inte är så djupt, placerat framför fönstret, för smink- och hårpyssel. Förslag på bord: Ikea Liatorp avlastningsbord. På bordet en bordsspegel, finns massor med snygga såna nu.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp