Hjälp med analys!

Ja precis men trots att behoven är täckta med råge behövs kanske det behövs en högre kvot för att matcha balansen av hans behov mellan mj/smb protein 🤔

Angående kg har jag chansat. Räknar jag på 10 kg täcker energin men ej proteinet. Funderar på att testa muscle up och mineraler och se om han fyller upp sig :)
Så svårt att veta hur mkt dom stoppar i sig.. Han går tillsammans med 3 större halvblod och äldre valacker också så har utgått lite från dem och hur länge en bal räcker.
Alla hästar är hu inte tabellhästar heller. Finns många som behöver mkt mer än tabellerna säger.
 
Lägger jag till för mycket lusern blir det extra mj vilket inte heller blir riktigt bra 🙈

Med muscle up får jag upp kvoten till 5,5 så det är ju ändå hyfsat!
 
Nu har jag en fråga till här!
Manganet i analysen blir skyhög på hans beräknade fodermängd per dag (14 kg) ;
Ma = 1866,2 mg 😵‍💫
För att kompensera med zink som ju ska ligga på samma som Manganet, behöver jag komma upp över 1500 mg som ju är max toleransgräns för zink..

Någon som har kunskap i hur man får tillväga här? 🧐

Tillägg: såg nu att maxtoleransen var per 100 kg kroppsvikt.. då borde det vara lugnt att Zinken kommer upp i samma som manganet? 🤔
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 271
Senast: nexxa
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: liiinnea
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp