Hjälp med barnvagnsval

I så fall blir nog smile perfekt :up: . Som sagt så klarar den grus utan problem. Det är bara om det är endast grusvägar (som dessutom har grovt grus) som det blir lite jobbit i längden.

Men jag skulle nog rekomendera att använda mjuklift i sittdelen istället för ren liggdel. Då får du användning av den bästa suffletten redan från början. För den på liggdelen är inte alls lika bra.

Ok, ska in och kolla på vagnarna igen snart, så jag får jämföra suffletterna :)
 
Vi har också en smile och är nöjda med den.
Den är jättesmidig att köra i affärer och jag kör den enkelt med en hand på asfalt när jag promenerar med hunden.
Vi har bytt till sittdelen för två månader sedan och jag håller med om sufletten, den är super!
Den enda nackdelen som jag kan komma på är att korgen, som visserligen har en bra storlek, är gjord av nät på sidorna. Det läcker in vatten om man kör när det regnar mycket eller om man spolar av däcken innan man tar in den inomhus.

Ok, det med varukorgen har jag inte hört någon säga förut. Då får jag fundera på det :)
 
Vi har en Britax Be Motion i bilen som "bilvagn" och som liten smidig stadsvagn till enstaka turer är den jättebra. Vi använde den men babyskydd innan sonen var stor nog att sitta framåt i den (till ca 10 mån).
Jag hade däremot inte rekommenderat den som enda vagn, dels för att man inte kan vända barnet mot sig när man använder sittdelen, och den funkar dåligt på allt utom plan asfalt. Jättebra som komplement o jag är supernöjd med den till det vi använder den till, men absolut ingen allround/ promenad/ hemmavagn.

Om det är den typen av vagn du söker som du nämner ovan, har du kollat Emmaljunga Viking eller Bugaboo Buffalo?

Ok vad bra, då kan jag välja bort b motion ;)
Emmaljunga har jag valt bort pga att det blir så krångligt och dyrt att beställa del för del och Bugaboo tycker jag är alldeles för dyr. Men tack ändå:)
 
Det där men varukorgen låter knasigt tycker jag! Undra om det har att göra med att hjulen fram är placerade tätare ihop. Vår vagn (Kronan duo s) har en varukorg där botten endast är ett metallgaller. Jag har aldrig varit med om att saker som ligger där har blivit smutsiga. Blöta har det endast blivit om det ösregnar men då är det ju från regnet uppifrån..

Jag har ingen stor koll på modellerna du väljer mellan, mer än att jag har vänner som är nöjda med Smile! Men mitt lite mer allmänna tips är att ta den vagn som har den bästa sittdelen! Liggdelen används så kort tid och bebisen ligger ju bara där :p Sittdelen används mycket längre och det är viktigare att den är funktionell som man vill tycker jag :)
 
Vi har en smile som "finvagn" hemma/bilen m.m. är jätte nöjd med den. Smidig att lasta in och ur, lilleman verkar gilla den, skön att köra på de flesta underlag, smidig i affärer och liknande. I stallet har jag en pansarvagn (äldre brio happy). Nu har vi dock bara använt liggdelen på smilen då lilleman är 5 veckor. Men smidigt att kunna klicka i och ur babyskyddet på chassit när man ska handla och liknande.
 
Det där men varukorgen låter knasigt tycker jag! Undra om det har att göra med att hjulen fram är placerade tätare ihop. Vår vagn (Kronan duo s) har en varukorg där botten endast är ett metallgaller. Jag har aldrig varit med om att saker som ligger där har blivit smutsiga. Blöta har det endast blivit om det ösregnar men då är det ju från regnet uppifrån..

Jag har ingen stor koll på modellerna du väljer mellan, mer än att jag har vänner som är nöjda med Smile! Men mitt lite mer allmänna tips är att ta den vagn som har den bästa sittdelen! Liggdelen används så kort tid och bebisen ligger ju bara där :p Sittdelen används mycket längre och det är viktigare att den är funktionell som man vill tycker jag :)

Jag tror att det beror på att stänkskydden på bakdäcken är rätt så små och nätet är där däcken är. Sen kan det säkert vara så att en del av vattnet kommer uppifrån, eller från sidan då här oftast regnar på tvären. Lite regn går bra, det är när det regnar lite mer än vad man oftast inte ger sig ut på promenad i som det blir blött. Jag har hund som sagt så ungen blir tämligen välvädrad :D
 
Jag håller med om att det är viktigt att titta på sittdelen. Min son har varit nöjd i liggdelen betydligt längre än många barn och vi bytte till sittdelen nu när han är 7,5 månad. Liggdelen kommer ju att användas ett par år till.

Jag hade valt bort en vagn där sittdelen inte går att ha bakåt (kanske inte ens var i den här tråden jag läste om det).

Vi trivs toppen med vår Kronan Duo, men av det jag sett av Smile så verkar det också vara en bra vagn.
 
Ok vad bra, då kan jag välja bort b motion ;)
Emmaljunga har jag valt bort pga att det blir så krångligt och dyrt att beställa del för del och Bugaboo tycker jag är alldeles för dyr. Men tack ändå:)
Kan man inte köpa Emmaljungan i paket alltså? Vad knasigt!
Lycka till med vagn o ff a med bäbisen, förstås :-)!
 
Kan man inte köpa Emmaljungan i paket alltså? Vad knasigt!
Lycka till med vagn o ff a med bäbisen, förstås :-)!
Köper man Emmaljunga ny så kan man bara köpa i paket direkt hos återförsäljare, alltså inte på nätet.
Men köper man begagnat så kan man själv välja sina delar.
@Rund
 
Nu har jag provkört igen och provfällt dem. Beställde en brio smile i färgen deep ocean (tror jag den hette) i paketpris med liggdel, sittdel, babyskydd och bas.
Tack alla för hjälpen :)
 
  • Gilla
Reactions: ako
Nu har jag provkört igen och provfällt dem. Beställde en brio smile i färgen deep ocean (tror jag den hette) i paketpris med liggdel, sittdel, babyskydd och bas.
Tack alla för hjälpen :)

Åh! Får jag fråga vad du fick ge och var du beställde ifrån? Vi har brio smile som topp-kandidat just nu men vet inte riktigt var/hur/när det ska beställas, vill också gärna ha ett paket där de sakerna du räknar upp ingår, tror bara jag hittat det på ett ställe än så länge. Du får gärna svara i PM istället om du vill eller om det kanske kan räknas som reklam :)
 
Åh! Får jag fråga vad du fick ge och var du beställde ifrån? Vi har brio smile som topp-kandidat just nu men vet inte riktigt var/hur/när det ska beställas, vill också gärna ha ett paket där de sakerna du räknar upp ingår, tror bara jag hittat det på ett ställe än så länge. Du får gärna svara i PM istället om du vill eller om det kanske kan räknas som reklam :)
Hur svarar man i PM? (Känner mig oteknisk som inte hittar det )
 
Jag har precis den och är dupernöjd. Betalade 6495:- för allt i somras och tror du nästan kan komma billigare undan nu då en "smile 2" kommer 2016
 
Jag har precis den och är dupernöjd. Betalade 6495:- för allt i somras och tror du nästan kan komma billigare undan nu då en "smile 2" kommer 2016

Funderade just på det där, vi tänkte egentligen inte beställa förrän i januari (bebis anländer i maj är planen) då kanske 2015-modellen har blivit ännu billigare, om den nu går att få tag på lika lätt. Jag vet inte riktigt hur det funkar med sånt där i barnvagnsvärlden :p
 
Jag vågade inte vänta eftersom jag ville ha en speciell färg ;)
Men tycker det känns lite tidigt när jag är beräknad till april..
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp