Bukefalos 28 år!

Hjälp med skräckfilm/serie

Lycanthrope

Trådstartare
Jag har lite minnen av en film eller serie jag tittade lite på för väldigt många år sedan, det är absolut ingen ny film. Säkert 15-20 år gammal, tror jag iallafall.

Jag minns egentligen bara 2 grejer.
Dels är det en ambulans som kör, jag tror inte den har någon förare, det spelas någon musik och en blodig(?) hand kommer upp på glaset på baksidan av bilen, från något inne i ambulansen alltså. Jag tror det är en hand där iallafall.

Och sedan är det någon flicka som heter Mary. Hon är död och jag har för mig hon är "uppstoppad"? Låter ju helsjukt när jag tänker på det men det är det jag minns, att hon är som uppstoppad i någon glasgrej.
Jag har fortfarande en bild i huvudet av hur hon såg ut, jag drömde nämligen mycket mardrömmar om det där när jag var mindre :o

Det kan mycket väl vara så att mitt barnasinne ändrade om det jag minns också, isåfall är det ju inte mycket att göra åt. :(


Någon föreslog att det kunde vara från serien Riket, men jag har inte sett den och orkar inte i dagsläget titta igenom hela för att se om det är rätt.

Nåja, alla tips mottages tacksamt och tyvärr kommer jag inte ihåg mer än såhär :D
 
Sv: Hjälp med skräckfilm/serie

Det minns jag inte, den danska serien heter Riket (Riget), som jag nämnde i TS. Har bett sambon ladda hem den så jag kan se ändå om det är den, väcka gamla mardrömmar till liv, haha :D
 
Sv: Hjälp med skräckfilm/serie

Filmen med dockan i glasskåpet heter American Mary: http://www.imdb.com/title/tt1959332/?ref_=sr_1

Såg den nyligen, helt ok, ganska dråplig humor och ganska mörkt drama.

Versionen jag har sett är från 2012, visste inte att det fanns från tidigare. Men det är ett glasskåp och namnet Mary är med iallafall :D
 
Sv: Hjälp med skräckfilm/serie

Det är ingen docka, och jag tror nog det kan vara Riket det handlar om. Tjejen på bilderna är väldigt bekant och hon heter ju Mary.

Men vet inte riktigt var minnet om tjejen som "uppstoppad" kommer ifrån, för det är ju ologiskt. Är det något sådant med i serien, ens något liknande?
 
Sv: Hjälp med skräckfilm/serie

Nej, inte i Riket. Kommer du ihåg ungefär vilket årtionde filmen/serien är ifrån?
 
Sv: Hjälp med skräckfilm/serie

Nej, jag vet bara att jag var liten, kring 10 kanske.
Så det stämmer ju rätt bra med när Riket kom.

Är det någon ambulans med som ev inte har någon förare eller det kommer upp en hand där bak? :D

Nåja, ska glo på serien i helgen, så då får jag se om jag känner igen.
 
Sv: Hjälp med skräckfilm/serie

Det var serien Riket, av Lars von trier, säsong 1 :p

Såg hela säsong 1 i helgen.
Både ambulansen med blodiga handen och den stackars döda flickan konserverad i ett glasrör var med. Urk :crazy:

Nåja, det var ju inte så hemskt som jag drömde det när jag var liten iallafall. :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp