Hjälp mig, vad ska jag ta mig till?

Glimten

Trådstartare
Igår var jag till veterinären för återbesök med min unghäst som har Kissing Spines..
Kom fram till att han ska ringa försäkringsbolaget och se om de går med på att hon blir utdömd eller inte..
Det finns en behandling som man kan göra, men hon kommer aldrig att klara av att träna/tävla. Hon mår sämre och sämre, har börjat väva, är väldigt arg och sänks mer och mer i ryggen.

Problemet är; VAD gör jag om hon inte blir utdömd?
Vet säger att vi ska försöka med behandlingen då, men jag kommer ändå inte ha någon "användning" för henne sen :( Hon mår inte bra av att bara ta det lugnt, hon vill jobba.
Ingen människa vill köpa en KS häst. (om det nu skulel bli så att hon kan bli promenadhäst vilket hon skulle avsky)
men ja, vad ska jag göra?
Vet skulle höra av sig när han pratat med försäkringsbolaget.
fan.
 
Kan ingenting om KS hästar, men kan du inte köra in henne då? Det borde väl inte slita lika mycket på ryggen som ridning?

Bara en tanke... :)

Lycka till!

Mvh Huntress
 
Om d inte finns nått att göra för hene så hon kan få en tillfredställt liv,då skulle nog jag ta en allvarlig funderare på att låta henne vandra vidare TYVÄR ....

Lycka till min henne...
 
Om hästen inte kan användas till det hon är avsedd för så kommer försäkringsbolaget att acceptera en försäkringsinlösen. De tjänar inget på att behandla i evighet när prognosen är så dålig (de är ena snåla :devil:). Tror inte du behöver vara orolig, de går sällan emot vetrinärens bedömning.
 
. Hon mår sämre och sämre, har börjat väva, är väldigt arg och sänks mer och mer i ryggen.

Problemet är; VAD gör jag om hon inte blir utdömd?
Vet säger att vi ska försöka med behandlingen då, men jag kommer ändå inte ha någon "användning" för henne sen Hon mår inte bra av att bara ta det lugnt, hon vill jobba.
Ingen människa vill köpa en KS häst. (om det nu skulel bli så att hon kan bli promenadhäst vilket hon skulle avsky)
men ja, vad ska jag göra?

För MIG är svaret självklart - ta bort henne och strunta i försäkringspengarna. Hon mår inte bra, det är en hopplös prognos och en KS-häst blir sällan bra som promenadhäst eftersom ryggen hela tiden måste aktiveras, dvs man kan inte sitta och 'åka' häst på långa tyglar etc. (jag har en KS:are själv, dock symptomfri).

Men jag tror inte du behöver oroa dig, försäkringsbolagen går sällan emot vet så ta det du lugnt.

men OM f-bolaget skulle jävlas skulle JAG om det vore min häst ta bort henne ändå.
 
Jag tror inte att försäkringsbolaget kommer att gå emot veterinären, inte när prognosen är såpass "dålig".

Du får gärna tala om hur det går!!
 
tack för era svar!
Vet har fortfarande inte ringt, så jag ringer honom ikväll och hör hur det går.
Berättar så fort jag vet! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Undrar vad ni har för erfarenhet av att överklaga ett beslut hos Agria? Vi har en häst som blivit ”utdömd” av veterinär. Veterinären är...
2
Svar
31
· Visningar
3 893
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 437
Senast: lilstar
·
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 206
Senast: BernT
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
1 970
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp