hjälp mig välja tärnklänningar

Venus_in_Furs

Trådstartare
På bröllopstorget är det inte mycket drag, så provar här :D

Jag ska precis beställa tärnklänningar men kan bara inte välja om de ska vara knä- eller maxilängd. Jag vill att tärnorna ska se lite älvlika ut med halvuppsatt lockigt hår och små vita blommor typ brudslöja eller liljekonvalj. Men ändå elegant. Men lite royal möter forest fairy tale tema kanske. Antagligen minst två gravida tärnor.

Det blir antagligen denna klänning sofiamoore.se/cocktailklanningar/valetta-dress

Den går att göra maxilängd på med. Jag ska ha sex tärnor och tre olika färger. Två kommer att ha champagne (som på bilden), två kommer ha marmorgrå (ljusgrå) och två kommer att ha persika. Det blir alltså lite våriga pastelltoner på dem.

Det blir ju mer näpet med knälånga men jag är rädd att det inte ska se elegant ut med knälängden plus att de inte kommer att vilja ha exakt samma skor - rörigt??

Jag kommer att ha en Pronovias Daimiel med hellång slöja, antagligen tiara med pärlor eller liknande hairpiece och en romantisk heluppsättning. Min klänning:
www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjZj8G2gcDLAhVKb5oKHTFCDcQQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.onewed.com%2Fphotos%2Fshow%2F2013-wedding-dress-pronovias-costura-collection-bridal-gowns-daimiel&psig=AFQjCNGWGl1i1G5n7aiG2uv9gRLGJNc3CA&ust=1458039199000780

Min bukett kommer se ut ungefär såhär
s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/87/c5/d1/87c5d10d7837fb45ae02214a2f9a42e5.jpg

Det är en kyrklig vigsel och festen hålls på ett vitt slott vid en sjö.

Vilken längd på klänning hade ni valt?

Om ni orkar får ni göra tipsa om passande tiara för mig :D
 
Länken till din klänning fungerar inte.

Jag hade nog valt hellång klänning då jag tycker knälånga klänningar inte är så smickrande samt att det känns som 50-tal:D
 
Jag röstar för maxilängd om du vill att de ska se älvlika och eleganta ut :)
Särskilt om de kommer ha olika skor, då blir inte den saken lika iögonfallande.
 
Jag kommer vara tärna och "min brud" vill att jag bär en knälång "homecoming" klänning i grönt. Roligt med lite udda tycker jag. :D Brudens ord är min lag. ;)

Däremot tycker jag den du länkade är väldigt fin.
 
Jag tycker att det beror på vad för klädkod ni har (om ni har någon?). Om Kavaj/Mörk kostym - halvlång, om Högtidsdräkt - hellång.
 
På bröllopstorget är det inte mycket drag, så provar här :D

Jag ska precis beställa tärnklänningar men kan bara inte välja om de ska vara knä- eller maxilängd. Jag vill att tärnorna ska se lite älvlika ut med halvuppsatt lockigt hår och små vita blommor typ brudslöja eller liljekonvalj. Men ändå elegant. Men lite royal möter forest fairy tale tema kanske. Antagligen minst två gravida tärnor.

Det blir antagligen denna klänning sofiamoore.se/cocktailklanningar/valetta-dress

Den går att göra maxilängd på med. Jag ska ha sex tärnor och tre olika färger. Två kommer att ha champagne (som på bilden), två kommer ha marmorgrå (ljusgrå) och två kommer att ha persika. Det blir alltså lite våriga pastelltoner på dem.

Det blir ju mer näpet med knälånga men jag är rädd att det inte ska se elegant ut med knälängden plus att de inte kommer att vilja ha exakt samma skor - rörigt??

Jag kommer att ha en Pronovias Daimiel med hellång slöja, antagligen tiara med pärlor eller liknande hairpiece och en romantisk heluppsättning. Min klänning:
www.google.se/url&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjZj8G2gcDLAhVKb5oKHTFCDcQQjRwIBw&url=http%3A%2F%2Fwww.onewed.com%2Fphotos%2Fshow%2F2013-wedding-dress-pronovias-costura-collection-bridal-gowns-daimiel&psig=AFQjCNGWGl1i1G5n7aiG2uv9gRLGJNc3CA&ust=1458039199000780

Min bukett kommer se ut ungefär såhär
s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/87/c5/d1/87c5d10d7837fb45ae02214a2f9a42e5.jpg

Det är en kyrklig vigsel och festen hålls på ett vitt slott vid en sjö.

Vilken längd på klänning hade ni valt?

Om ni orkar får ni göra tipsa om passande tiara för mig :D


En knälång klänning kan bli betydligt kortare över en gravidmage så jag hade valt den långa.
Dels för att undvika att någon av klänningarna ser väldigt kort ut men framförallt för att de gravida tärnorna ska kunna känna sig bekväma. De kan då också ha lite bekvämare skor eftersom de inte syns.
 
Tyvärr fanns inte den klänningen i våra färger så nu blir det nog denna fast hellång i dessa tre färger, två av varje på totalt sex tärnor då.

Vad tycker Ni??? Jag är så dålig på att se framför mig hur saker blir.. är rädd att tärnorna säger att det blir jättefint bara för att vara snälla :-P Jag mottager gärna tips!!

12825113_10153308248225588_945402675_n.jpg



Länk till klänningen men den ska göras i maxilängd då: https://sofiamoore.se/cocktailklanningar/gothenburg-dress#/storlek-mattsydd
 
Är personligen inget superfan av laxrosa, så det kan vara det som ställer till det för mig ;D Men tycker den poppar mer än dom andra två färgerna. Hade det vart jag som fick bestämma hade jag hellre velat ha mer åt den högra bilden (ja, jag är arbetsskadad, photoshoppade till det lite...)

heh_zpsfx8d5thr.jpg


Men det är ju mer en smaksak :) Är det laxrosa ni gillar och har på bröllopet, så kör på det!
 
Tyvärr fanns inte den klänningen i våra färger så nu blir det nog denna fast hellång i dessa tre färger, två av varje på totalt sex tärnor då.

Vad tycker Ni??? Jag är så dålig på att se framför mig hur saker blir.. är rädd att tärnorna säger att det blir jättefint bara för att vara snälla :-P Jag mottager gärna tips!!

12825113_10153308248225588_945402675_n.jpg



Länk till klänningen men den ska göras i maxilängd då: https://sofiamoore.se/cocktailklanningar/gothenburg-dress#/storlek-mattsydd

Jag personligen hade inte valt att ha creme och grått ihop, och tycker creme och persika passar bättre ihop än persika och grått. De är varma färger båda två, persika och creme medan den gråa kommer och "stör" i den färgskalan. Tycker jag då :). Jättefina klänningar annars, och jag tycker att du ska köra på maxilängd!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp