Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Kissing Spine

Trådstartare
Ställde fram två kycklingfiléer i en bunke så att de skulle tinas och åkte sedan till stallet en halvtimme. När jag kom hem förundrades jag lite smått över att ingen vovve kom och mötte mig, men då mammas hund är livrädd för brödrosten antog jag att hon gått upp och lagt sig i mitt rum och att mitt troll följt efter.

Så var ju då inte riktigt fallet. Kom in i köket och upptäckte att bunken låg på golvet, med endast EN bit kvar. Svor över katten eftersom jag inte kunde drömma om att någon av hundarna hoppat upp på bordet och dragit ner den. Men icke då, inne i rummet låg hundkräket och mumsade så förnöjt :mad:. Tog ifrån henne den men då var det ju bara en pytteliten bit kvar.

Så min fråga är, hur farligt är rå, frusen :crazy: kyckling? ÄR det farligt?

/KS vars hund iinte ligger nådigt till just nu! :cool:
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Äh, min äter rå kyckling med ben och allt dagligen. Det är inte farligt förutom att din hund kanske ätit större mängd än den är van vid, dvs lite dålig i magen framåt kvällen kanske.
Nu behöver du ju inte ge nån annan mat idag iaf.
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Kycklingbenen är väl bara farliga när de ör tillagade. Om jag inte minns helt fel så ger man råa kycklingklubbor till hundar som man barfar. Men jag är inte helt säker.

Så TS tror inte det är farligt för din hund.

Såg att Gabbi skrivit att det var ofarligt emdans min tröga dtaor laddade upp.
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Tack hörrni, misstänkte att det inte var någon fara men när det gäller just rå kyckling är man ju lite knäpp :crazy:.

Hundkräket är en liiiten sheltie så hon ska nog jäklar vara mätt nu :devil:. Speciellt eftersom hon ätit frukost strax innan och dessutom satt i sig halva portionen av den andras mat kom jag på nu. Suck...
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Och om du ändå känner dig orolig över benen så ge hunden - om den äter det - lite sparris, så är du helgarderad.

Viktor åt rå kalkon utan minsta problem, även om jag var lite nervöst, det kan ju bli vasst splitter ändå, men det är ändå mjukt så att säga. Fast jag brukade sno de vassa bitarna när han inte märkte det :angel:
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Kan inte se på vilket sätt det skulle vara farligt. Kyckling är ju lättsmält och på filéer finns det ju inga ben. Råa kycklingdelar med ben och allt kör ju många BARFare med frekvent som sagt. Lite kall i magen och väldigt mätt är nog det enda din hund blir... och nödig framåt kvällen. ;)
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

KL

Såvida inte din kyckling var full med Salmonella eller Campolybacter borde din hund inte få några allvarliga problem. Men som någon sa, kan det vara lite mycket rå kyckling för den ovana magen och han kanske blir lite lös i magen.
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

KL

Såvida inte din kyckling var full med Salmonella eller Campolybacter borde din hund inte få några allvarliga problem. Men som någon sa, kan det vara lite mycket rå kyckling för den ovana magen och han kanske blir lite lös i magen.

Och även om den var det så borde det inte vålla några problem eftersom hundars tarmar ser annorlunda ut än människors och det därför är väldigt liten risk för salmonella och andra mindre trevliga grejer.

Men magen kan som sagt bli lös om hon är ovan vid rått kött.
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Det värsta som kan hända i en sådan situation är att man själv blir utan kvällsmat. :D

Iblad ger jag mina frusna kycklinglår och vingar under varma sommardagar, köttglass. :d
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Hon är dum i huvudet :angel:. Nej men vi håller på att bli tokiga, det är något med den som är asläskigt. Hon börjar darra i hela kroppen och blir verkligen livrädd så fort hon tror man tar fram den. Har försökt träna med klicker och att hon får mat på den och gud vet allt, men det är ändå superläskigt. Antagligen har det hänt något när hon var liten, att hon har stoppat ner nosen i den eller så när den varit varm. Hur nu det ska ha gått till men. :confused:


Min voffs har iaf mått förträffligt både igår och idag. Hon har bara bajsat ett par gånger (var tar maten VÄGEN?) men då var det kaninpluttar som kom :D. Dock var hon himla sur igår när hon bara fick lite ris till middag :angel:
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Jag känner ett par vars tax satte i sig en hel frusen julskinka. Inte mycket hände mer än att den fick vara på djursjukhuset för att värmas..dvs den höll på att bli nedkyld med andra ord.
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

EN HEL! :eek: Himmel och pannkaka.

Mitt troll låg mitt i solen och myste hela dagen. Vi funderade på om hon gjort som ormar gör, svalt den hel och sen ligga och smälta maten i solen :D
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Hon är dum i huvudet :angel:. Nej men vi håller på att bli tokiga, det är något med den som är asläskigt. Hon börjar darra i hela kroppen och blir verkligen livrädd så fort hon tror man tar fram den. Har försökt träna med klicker och att hon får mat på den och gud vet allt, men det är ändå superläskigt. Antagligen har det hänt något när hon var liten, att hon har stoppat ner nosen i den eller så när den varit varm. Hur nu det ska ha gått till men. :confused:

Har ni förklarat för henne hur den fungerar?


:cool:
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

Fast egentligen stämmer inte det heller, att hundars tarmar ser annorlunda ut än människans. Så stor skillnad som folk oftast brukar säga att det är (särskilt i BARF-sammanhang) är det faktist inte.
Hundar ÄR känsliga mot Salmonella. Sen att det mesta köttet i sverige är fritt från salmonella är en annan sak. Skrev det mest för att säga att det kan finnas en risk att hunden blri sjuk pga det om nu köttet skulle vara smittat, men i sverige är den risken väldigt liten.
 
Sv: Hjälp! Min hund har ätit frusen kyckling.

:eek: En hund som inte lyssnar! Det kan bli farligt. :crazy: Har ni inte gått lydnadskurs?

;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp