Hjälp ny väska

Jag har en sådan här väska. Däri får jag plats med det mesta du vill ha med. Även en 50cl eller systemkameran, med hjälp av lite tetris då vill säga... :angel:
Är dock inte läder, så tyget formar sig bra efter flaskan om det skulle krisa. Kanske inte ser så bra ut när den är fullpackad, men det funkar och jag får med mig allt. 😅

20230908_135711.JPG
 
Den var bara ett exempel på hur de kan se ut till formen tänkte jag, den har inte några fack eller så som du ville ha och är nog för stor, finns jättemini dock, då har du flaskproblem igen :) om du inte kör flaskhängare. Jag är inte så bra på att leta väskor, (har ju samma bara jämt) så blev inte exakta förslag.

https://www.mulberry.com/se/shop/bags/satchels/antony-black-small-classic-grain
Jag har oxå samma jämt. Men min gamla fungerar inte materialet för mig längre då jag har blivit ännu mer hög känslig på sistone.
 
Jag har en sådan här väska. Däri får jag plats med det mesta du vill ha med. Även en 50cl eller systemkameran, med hjälp av lite tetris då vill säga... :angel:
Är dock inte läder, så tyget formar sig bra efter flaskan om det skulle krisa. Kanske inte ser så bra ut när den är fullpackad, men det funkar och jag får med mig allt. 😅

Visa bifogad fil 127560
Dom hade ingen bra hemsida tyvärr. Ingen information om vad väskan är gjord i för material och inga bilder på insidan av väskan.
 
Dom hade ingen bra hemsida tyvärr. Ingen information om vad väskan är gjord i för material och inga bilder på insidan av väskan.
Vad konstigt att de inte hade någon info om sånt ens på sin egna sida.🤔

Jag har för mig jag köpte min på ett fysiskt Åhlens så kunde kolla direkt på plats men var några år sedan nu.
Den här har iaf ett mindre fack inuti med dragkedja och sen bara ett större fack som även det stängs med dragkedja.

Blev nyfiken och se vad min väska är gjord av för material. Huvudtyget: 70% bomull, 30% lin. Fodret: 100% polyester.
 
IMG_4140.jpeg

Jag fick den här väskan i födelsedagspresent i förra veckan. Det är den bästa väskan jag haft! Allt på bild får plats i väskan och det skulle utan tvekan rymmas en 50cl dricka också (och man skulle ändå kunna stänga utan att det känns fullt).

Det kanske inte är din stil dock, du verkar vara mer inne på stilrent och läder, men det är ett tips i all välmening utanför boxen 😊
 
Jag hade kollat på vintageväskor, då får du mer för pengarna. Kanske en Mulberry Alexa kan vara i din stil baserat på väskorna du visat hittills? Köper du läder hade jag rekommenderat koskinn, det håller i evigheter! Nackdelen är att det kan vara ngt tyngre än lammskinn.
 
Jag hade kollat på vintageväskor, då får du mer för pengarna. Kanske en Mulberry Alexa kan vara i din stil baserat på väskorna du visat hittills? Köper du läder hade jag rekommenderat koskinn, det håller i evigheter! Nackdelen är att det kan vara ngt tyngre än lammskinn.
Spanat på den faktiskt.
 
Jag hade kollat på vintageväskor, då får du mer för pengarna. Kanske en Mulberry Alexa kan vara i din stil baserat på väskorna du visat hittills? Köper du läder hade jag rekommenderat koskinn, det håller i evigheter! Nackdelen är att det kan vara ngt tyngre än lammskinn.

Är det Tradera som gäller om man är intresserad av att köpa vintage eller finns det andra, bättre sajter? Jag har länge velat ha en Mulberry.
 
Får jag kidnappa tråden lite? :angel:
Jag har en liten handväska, sådär så att jag precis får i mobil, nycklar, plånbok och hundbajspåsar, inget mer. Den har en väldigt tunn, lång axelrem i samma material som gör att den hänger ungefär på höften. Två fack invändigt. Stängs med dragkedja. Inga finesser eller tjusiga utsmyckningar.

Min handväska är dock i fejkläder som nu börjat flagna och den lär väl snart ramla i bitar totalt... Jag vill därför ha en i bra kvalitet, och helst i äkta läder av den anledningen. En handväska som håller hela livet typ. I övrigt vill jag ha den så identisk med min nuvarande handväska som möjligt.

Var hittar jag en sådan handväska?
(Bor i Sthlm och kan absolut köpa i fysisk butik. Köper gärna second hand också).

Och justja. Jag är helt obrydd om märkesgrejer och tänker inte betala extra bara för att ha ett tjusigt namn på väskan. Däremot är jag absolut beredd att betala för bra kvalitet/bra arbetsvillkor hos de som tillverkat väskan.
 
Får jag kidnappa tråden lite? :angel:
Jag har en liten handväska, sådär så att jag precis får i mobil, nycklar, plånbok och hundbajspåsar, inget mer. Den har en väldigt tunn, lång axelrem i samma material som gör att den hänger ungefär på höften. Två fack invändigt. Stängs med dragkedja. Inga finesser eller tjusiga utsmyckningar.

Min handväska är dock i fejkläder som nu börjat flagna och den lär väl snart ramla i bitar totalt... Jag vill därför ha en i bra kvalitet, och helst i äkta läder av den anledningen. En handväska som håller hela livet typ. I övrigt vill jag ha den så identisk med min nuvarande handväska som möjligt.

Var hittar jag en sådan handväska?
(Bor i Sthlm och kan absolut köpa i fysisk butik. Köper gärna second hand också).

Och justja. Jag är helt obrydd om märkesgrejer och tänker inte betala extra bara för att ha ett tjusigt namn på väskan. Däremot är jag absolut beredd att betala för bra kvalitet/bra arbetsvillkor hos de som tillverkat väskan.
Det finns ju personer som handsyr handväskor onekligen (lämnade en länk ovan), vilket kan kosta runt 2-4000 för en väska. Men det är nog ev dyrare att be dem rita en helt ny baserad på din.
 
Får jag kidnappa tråden lite? :angel:
Jag har en liten handväska, sådär så att jag precis får i mobil, nycklar, plånbok och hundbajspåsar, inget mer. Den har en väldigt tunn, lång axelrem i samma material som gör att den hänger ungefär på höften. Två fack invändigt. Stängs med dragkedja. Inga finesser eller tjusiga utsmyckningar.

Min handväska är dock i fejkläder som nu börjat flagna och den lär väl snart ramla i bitar totalt... Jag vill därför ha en i bra kvalitet, och helst i äkta läder av den anledningen. En handväska som håller hela livet typ. I övrigt vill jag ha den så identisk med min nuvarande handväska som möjligt.

Var hittar jag en sådan handväska?
(Bor i Sthlm och kan absolut köpa i fysisk butik. Köper gärna second hand också).

Och justja. Jag är helt obrydd om märkesgrejer och tänker inte betala extra bara för att ha ett tjusigt namn på väskan. Däremot är jag absolut beredd att betala för bra kvalitet/bra arbetsvillkor hos de som tillverkat väskan.
Sandlund hossain ☺️
 
  • Gilla
Reactions: Rie
Jahopp, tydligen har man en midlive krisis om man vill unna sig en dyr väska trots att jag inte ens har åkt på semester på flera års tid.
 
Ska tydligen inte ha någon väska.
Första jag beställde avbröt säljaren köpet. La upp den igen med lite lägre pris (typ 100 kr) och en utförlig beskrivning om alla små skönhetsfel.
Så tog en annan istället.
Skickades in för autentisering. Då inget hände på informationen om vilket steg dom var på efter att säljaren skickade in väskan så kontaktade jag kundservice. Varuhuset lyckas inte hitta någon information om väskan alls. Köpet avbryts.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp