Hjälp, vart ska jag höra av mig ang hemlös/vanvårdad katt??

Misiaczek

Trådstartare
Idag var jag genom jobbet och städade i ett hus som funkar som tillfälligt-boende för flyktingfamiljer/soc-fall osv. Så är det iaf på övervåningen som har egen ingång. Men på undervåningen vet jag inte om någon bor eller om det också är tillfälligt-boende, men hur som helst. Där i trädgården såg jag en riktigt hemsk syn av en väldigt vanvårdad kisse... Den hade konstigt vinklad kropp med stort huvud och liten kropp..var helt spretig i pälsen..haltade, och såg ut att ha ögoninflammation i båda ögonen :cry: Den såg verkligen dåligt, men tror inte den var helt blind då den aktade sig för mig varje gång jag kom nära eller ställde mig upp (lyckades alltså inte fånga in den). Den jamade tyst och såg verkligen förskräckligt sorgsen ut... :( Jag såg dock att de boende på undervåningen hade satt ut en liten "koja" med filtar ovanför en kartong eller något där katten kröp in, och det stod även en skål ute till den vid boet. Jag undrar verkligen om det är deras katt, eller om det är en vildkatt som de kanske tyckte synd om och försökt hjälpa genom att sätta ut vindskydd samt mat/vatten.
Men den katten lider säkerligen, och även jag lider av blotta tanken av den och vill verkligen hjälpa den!
Hur/vem ska jag höra av mig till som kan åka till adressen och kolla upp den?
Jag vikarierade bara för en annan där idag så jag kommer säkerligen inte vara där igen på länge.
Men jag vill ändå gärna "anmäla" detta anonymt då jag inte vill att företaget jag jobbar för ska bli inblandade på något sätt, ifall det är så att det är de boendes katt och de kanske tar illa vid sig om någon från mitt företag anmäler dom. Om jag inte misstar mig helt så är det de boende på nedervåningen som äger huset och helt enkelt hyr ut övervåningen till företaget vi städar hos.

Hur som helst, den katten MÅSTE få hjälp, och det SNABBT!!
Tar tacksamt emot tips på hur jag ska gå till väga!
 
Senast ändrad:
Sv: Hjälp, vart ska jag höra av mig ang hemlös/vanvårdad katt??

Finns det någon möjlighet för dig att ta reda på namn på de som eventuellt sköter katten eller någon som vet mer? Det underlättar för de som åker ut.

Vet inte vilket län det gäller men det är till länsstyrelsens djurskyddskontrollanter du kan ringa, kolla deras webbplats för nummer. Om det är skåne finns nummer här http://www.lansstyrelsen.se/skane/Sv/djur-och-natur/djurskydd/Pages/default.aspx och om det är östergötland finns nummer här http://www.lansstyrelsen.se/ostergotland/Sv/djur-och-natur/djurskydd/djurskydd/Pages/index.aspx (utgick från de städer du angett vid ort)

Om du vill vara anonym så låter du helt enkelt bli att presentera dig.

Hoppas att den lille kan få hjälp!
 
Sv: Hjälp, vart ska jag höra av mig ang hemlös/vanvårdad katt??

Ring och anmäl till Länsstyrelsen och tryck verkligen på hur dåligt skick katten är i.
 
Sv: Hjälp, vart ska jag höra av mig ang hemlös/vanvårdad katt??

Åh, hoppas du kan göra något för den lille... :(
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Okej så för mer än ett år sen nånting så skrev jag min första ras tråd och bad om hjälp om vad jag ville ha. Det slutade i schäfer och...
Svar
15
· Visningar
2 305
Senast: Ace
·
T
Övr. Katt Hejsan. Bor i skogen och har flera ggr gått förbi en stuga där en sköldpaddsfärgad katt suttit. Då hunden varit med vid de andra...
Svar
6
· Visningar
962
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp