Tack! Ja, jag funderar på att bara visa honom tråden.
Gör det, om det känns bra. :) Det är ju svårt att få en uppfattning om någon via en andrahandskonstruktion på ett forum, men jag får uppfattningen att han inte alls greppat exakt HUR jobbigt detta är för dig. Det kan tyckas korkat och trögt, men jag har själv varit i en relation där min partner störde sig på något jag gjorde och där han tyckte att han tydligt och klart berättat för mig att det var så. Jag hade inte alls uppfattat det så utan mer som att det var något han tänkt på och sa till mig mer som en plötslig tanke och sen glömde bort igen. Dvs något helt oviktigt.

Det är synd om en relation mellan två människor som älskar varandra tar slut pga ett sånt dumt missförstånd, när han kanske faktiskt kommer ta det på stort allvar om han bara fattar!

... om han ändå inte fattar, då har du ett ännu större problem, dock. Han får inte försöka sopa det hela under mattan, han måste visa vilja att lösa detta.
 
Jag bara tänker att folk äter upp sina öronproppar och örhängen för att de tror att de är nåt annat. De kramar dynan för att de drömmer att dynan är en hund, eller borstar håret med en strumpa. Så jag ser faktiskt inte alls att det inte skulle finnas en STOR risk att mannen av misstag tafsar på barnet om denna ligger där mamman brukar ligga. För att han i drömmen tror att det är en villig partner.

Och om personen dessutom inte slutar trots att ts fysiskt tar bort handen och säger nej? Nä alltså det låter ju inte alls som något som är "bekant för mannen" eller hur du ju skrev @Milosari
 
Jag bara tänker att folk äter upp sina öronproppar och örhängen för att de tror att de är nåt annat. De kramar dynan för att de drömmer att dynan är en hund, eller borstar håret med en strumpa. Så jag ser faktiskt inte alls att det inte skulle finnas en STOR risk att mannen av misstag tafsar på barnet om denna ligger där mamman brukar ligga. För att han i drömmen tror att det är en villig partner.

Och om personen dessutom inte slutar trots att ts fysiskt tar bort handen och säger nej? Nä alltså det låter ju inte alls som något som är "bekant för mannen" eller hur du ju skrev @Milosari
Krasst sett skulle jag strunta i hur stor/liten risken är. Om han begår sexuella övergrepp på mig i sömnen skulle jag inte lita på honom tillräckligt att sova med ett barn. Oavsett hur stor/liten den teoretiska risken är. Kan någon lova 0% risk? Om inte, så absolut inte att ett barn sover med den personen. Att TS själv känner sig tvungen att ligga emellan som någon slags skyddsbarriär är fruktansvärt.
 
Jag bara tänker att folk äter upp sina öronproppar och örhängen för att de tror att de är nåt annat. De kramar dynan för att de drömmer att dynan är en hund, eller borstar håret med en strumpa. Så jag ser faktiskt inte alls att det inte skulle finnas en STOR risk att mannen av misstag tafsar på barnet om denna ligger där mamman brukar ligga. För att han i drömmen tror att det är en villig partner.

Och om personen dessutom inte slutar trots att ts fysiskt tar bort handen och säger nej? Nä alltså det låter ju inte alls som något som är "bekant för mannen" eller hur du ju skrev @Milosari
Jag kan som sagt bara svara för mig själv och min dåvarande partner och jag kan med 300 % sannolikhet säga att det inte fanns någon risk för att vi skulle missta varandra för ett barn eller en hund. Det funkar inte så. Alls.
 
Krasst sett skulle jag strunta i hur stor/liten risken är. Om han begår sexuella övergrepp på mig i sömnen skulle jag inte lita på honom tillräckligt att sova med ett barn. Oavsett hur stor/liten den teoretiska risken är. Kan någon lova 0% risk? Om inte, så absolut inte att ett barn sover med den personen. Att TS själv känner sig tvungen att ligga emellan som någon slags skyddsbarriär är fruktansvärt.
Jag tänker att det räcker med att tro att det finns en möjlighet för att det ska vara rätt kört. Hur ska man kunna fortsätta efter att tanken har fått gro? Man kan ju inte leva med någon som man tror kan begå övergrepp mot ens barn.
 
Men alltså är det inte en jäkla skillnad på att tafsa när man sover och gnida sig mot någon, och köra upp fingrar i privata delar?
Jag blir helt ärligt illamående av bara tanken att ha en partner som man kan behöva freda sig emot när man sover.

Att man kanske påbörjar ett förspel när det uppskattas av både parter trots att den ena sover och vaknar av det, men då har man gett klartecken till det tidigare.

Jag var mer om en sak i vuxen ålder som började när jag sov, det var helt sjukt vad det påverkade mig och hur otroligt otrygg jag kände mig när jag skulle sova framöver.

Det spelar ingen roll om man gör det i sömnen, man får ta ansvar för det i ett vaket tillstånd.
Det går ju inte att skylla (och bör inte) gå att komma undan brott som gjorts för att man var trött/full/hög osv.
 
Jag tänker att det räcker med att tro att det finns en möjlighet för att det ska vara rätt kört. Hur ska man kunna fortsätta efter att tanken har fått gro? Man kan ju inte leva med någon som man tror kan begå övergrepp mot ens barn.
Fast stopp igen. Jag tänker inte att min sambo begår övergrepp mot barnet. Men när han tar på mig, mot min vilja, är jag såklart rädd för vad som händer om jag flyttar mig. Jag tänker att det är en rimlig tanke här, även om inte du ser det. Jag hade nog tyckt det var mer oansvarigt om den tanken inte dykt upp alls.
 
Jag känner att nu får vi snart bestämma oss. Antingen sover han stenhårt och då kan vi kan såklart inte garantera att han låter bli ungen. Eller så sover han inte så hårt, utan har viss urskiljning - och då borde han väl också kunna låta mig vara om jag bad om det?
 
Jag känner att nu får vi snart bestämma oss. Antingen sover han stenhårt och då kan vi kan såklart inte garantera att han låter bli ungen. Eller så sover han inte så hårt, utan har viss urskiljning?
Det är nog svårt för någon här att komma fram till definitivt, och en diskussion du tyvärr får ta upp med honom igen. Däremot har du ju fått svar på att han antagligen har en allvarlig sömnstörning och att det inte är ditt jobb att lära dig stå ut med sexuell beröring du inte önskar, oavsett av vem och vilken tid på dygnet, utan din partners jobb att se till att han inte utsätter någon för sådant.
Du ser också att främlingar på nätet visat engagemang över 14 sidor, om än delvis lite missriktat, och försökt hjälpa till att hitta lösningar, medan din partner hittills inte engagerat sig alls. Mitt råd, om du vill ha det, är att du kommunicerar tydligt en gång till och sedan ställer krav. Du ska inte behöva förhålla dig till risken att din närmsta går över dina gränser och kränker din kropp när du är som mest sårbar, eller nånsin. Sen hänger resten på hur han agerar.
 
Jag känner att nu får vi snart bestämma oss. Antingen sover han stenhårt och då kan vi kan såklart inte garantera att han låter bli ungen. Eller så sover han inte så hårt, utan har viss urskiljning - och då borde han väl också kunna låta mig vara om jag bad om det?
Min gissning är att han sover stenhårt OCH att det är osannolikt men INTE HELT OTROLIGT att han skulle ge sig på ungen, för att det inte har med medvetandegrad att göra alls. Urskiljningen ligger inte på den nivån.

Men hur som helst, jag skulle inte heller vilja flytta mig ur vägen om jag hade ett barn i sängen så det spelar ju ingen större roll vad han troligtvis skulle göra eller inte göra. Du får agera som om att han skulle kunna göra det, för som förälder är det ens ansvar. ❤️
 
Men du kan ju inte alls veta det. Känns det säkert att säga åt ts att hon tryggt kan låta barnet sova med pappan?
Hon kan väl fråga honom? Min erfarenhet är hur som helst att kroppen har lite koll även om man sover på att det är någon man är attraherad av som ligger nära. Jag tror inte ens att jag någonsin har hört talas om att någon person har råkat antasta sina barn i sömnen?

Men nej jag rekommenderar inte att TS sover ihop med honom alls. Det har ju framkommit att det inte alls var två gånger utan betydligt oftare, att han verkar helt ointresserad av att hitta en lösning och att han verkar vara så lat att TS får rodda med allt själv. Trots att de har ett jätteallvarligt problem som måste lösas pronto! Och viktigast, TS måste få sova utan i sin egen säng utan att känna obehag.

TS; om du nu ändå bestämmer dig för att behålla karln och dessutom sova med honom, kan inte du sova i barnets säng de gånger barnet vill samsova?
 
Nu hänger jag inte med, fråga honom om han tror att det är tryggt? Jag tänker att han inte kan svara på den frågan, för han sover ju när det händer.
Fast jag sover också och jag vet att jag aldrig hade antastat mitt barn eller mina hundar. Eller andras barn för den delen. Men om han inte ens märker att barnet är där så är det nog ingen bra idé att de sover ihop nej.
 
Fast jag sover också och jag vet att jag aldrig hade antastat mitt barn eller mina hundar. Eller andras barn för den delen. Men om han inte ens märker att barnet är där så är det nog ingen bra idé att de sover ihop nej.
Jo, jag vet också att jag aldrig skulle ha gjort det men eftersom han redan har så dålig självinsikt så tänker jag att... han kanske inte alls vet.
 
Fast jag sover också och jag vet att jag aldrig hade antastat mitt barn eller mina hundar. Eller andras barn för den delen. Men om han inte ens märker att barnet är där så är det nog ingen bra idé att de sover ihop nej.
Men hur ska han ha det då? Är det ändå såpass medvetet så borde han ju reagera på att hon säger nej och tar bort hans hand? Jag har så svårt att tro att det kan vara både så medvetet att man vet vem det är man stoppar upp fingrarna i samtidigt som man inte alls har nån aning om att den andra försöker stoppa en.

Och hur i hela friden kan du ens veta vad som händer, du sover ju?

Jag trodde en gång att min dyna var min hund. Jag ser inte skillnaden faktiskt.
 
Men hur ska han ha det då? Är det ändå såpass medvetet så borde han ju reagera på att hon säger nej och tar bort hans hand? Jag har så svårt att tro att det kan vara både så medvetet att man vet vem det är man stoppar upp fingrarna i samtidigt som man inte alls har nån aning om att den andra försöker stoppa en.

Och hur i hela friden kan du ens veta vad som händer, du sover ju?

Jag trodde en gång att min dyna var min hund. Jag ser inte skillnaden faktiskt.
Det är skillnad på att inte börja tafsa och att vara lättväckt. Om barnet behöver säga nej så hjälper det inte att vara lättväckt för skadan är redan skedd. Men nu har jag försökt förklara så många gånger att jag nog inte kommer längre.

Sen har jag missat att TS har skrivit att han inte bara klämmer och torrjuckar typ. Det låter rätt extremt att utföra mer avancerade handlingar än så.
 
Senast ändrad:
Det har jag hört. Men jag kan ju inte veta om det var avsiktligt och det bara skylldes på sömn, eller om det verkligen var oavsiktligt.
Att folk låtsas sova är ju jättevanligt. Känner nästan ingen som INTE blivit tafsad på av någon som tog tillfället i akt när man sov och sedan låtsades sova när de blir påkomna.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 808
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 342
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 930
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 417
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp