Det är skillnad på att inte börja tafsa och att vara lättväckt. Om barnet behöver säga nej så hjälper det inte att vara lättväckt för skadan är redan skedd. Men nu har jag försökt förklara så många gånger att jag nog inte kommer längre.

Sen har jag missat att TS har skrivit att han inte bara klämmer och torrjuckar typ. Det låter rätt extremt att utföra mer avancerade handlingar än så.
Hon skrev någonstans att det är mer än bara smekningar/taffs utan att det rör sig om händer och kön där dom inte ska vara.
 
Det är skillnad på att inte börja tafsa och att vara lättväckt. Om barnet behöver säga nej så hjälper det inte att vara lättväckt för skadan är redan skedd. Men nu har jag försökt förklara så många gånger att jag nog inte kommer längre.

Sen har jag missat att TS har skrivit att han inte bara klämmer och torrjuckar typ. Det låter rätt extremt att utföra mer avancerade handlingar än så.
Då har du missat det. Det är liksom det som är poängen.

Sen handlar det inte om att vara lättväckt. Du menar, om jag förstår dig korrekt, att personen utför en bekant handling och kan känna av att det är just person x och inte y som ligger där. Samtidigt fortsätter ts sambo trots att hon fysiskt och verbalt säger emot. Det är ju inte en bekant handling, att utföra en sexuell handling mot någons vilja? Det tycker inte jag handlar om att vara lätt-vs svårväckt, om det nu är som du säger gällande att man utför en bekant handling och vet med vem trots att man sover.
 
Jag tycker det som det har kokat ner till är frågan varför partnern inte tar upp detta och diskuterar med TS. Det är han som har problemet men verkar inte vilja ta upp diskussionen. Det är att överge sin partner tycker jag och låta henne hantera situationen. Det är han som måste äga problemet
 
@Amaranthe Jag har inga råd att ge då jag tycker att många redan har skrivit det jag tänkt medan jag läst tråden, och dessutom uttryckt det mycket bättre än vad jag hade kunnat göra.

Jag vill däremot säga att jag är helt chockad över vissa svar du fått. Jag kan inte begripa att sömn skulle vara något slags frikort för att man ska få tafsa på sin partner utan dennes samtycke och att det då är upp till den utsatta partnern att hitta en lösning istället för att åtgärda det verkliga problemet. Jag tvivlar starkt på att dessa personer gett samma skitråd om din partner bara hade gjort så under berusning till exempel, då hade det nog snarare varit ett himla fokus på att han skulle komma tillrätta med sina alkoholproblem istället.
 
Oj, vilken… intressant (?) diskussion detta blev. @Amaranthe jag håller med andra i tråden som menar att man kanske inte kan rå för vad man gör i sömnen men det är ju för tjatigt det här med karlar som inte tar ansvar för problem i sin relation, utan alltid förväntar sig att partnern ska lösa allt åt dem. HAN får lösa detta helt enkelt om han vill fortsätta ha en relation med dig. DU ska få känna dig trygg i ditt eget hem.

Hoppas ni kan hitta en lösning och att relationen kan repa sig. Min egen erfarenhet är att män ofta har dålig koll på hur traumatiskt minsta lilla tafs kan vara för en person som har bagage. Det kanske inte är illa menat, jag tror väldigt få män vill illa, men det är hög tid (för Guds skull!) att de lär sig hålla covidavstånd vid minsta otydlighet kring samtycket.
 
Hoppas ni kan hitta en lösning och att relationen kan repa sig. Min egen erfarenhet är att män ofta har dålig koll på hur traumatiskt minsta lilla tafs kan vara för en person som har bagage. Det kanske inte är illa menat, jag tror väldigt få män vill illa, men det är hög tid (för Guds skull!) att de lär sig hålla covidavstånd vid minsta otydlighet kring samtycket.
Och även hur obehagligt det är att inte få ett nej respekterat även om det i deras ögon "bara" är en hand på låret eller vad det nu är, OAVSETT kvinnas tidigare erfarenheter. Män överlag verkar inte fatta exakt hur jävla dåligt det får en att må, när man känner sig trängd och inte kommer ur situationen (fysiskt ELLER psykiskt) och inte får gehör för sina nej!

OT, men jag har en del dåliga erfarenheter i bagaget och sedan ca 15 år klarar jag inte av att vara intim med en man innan jag checkat av hur han tar ett nej. Dvs jag säger alltid nej några gånger, oavsett hur attraherad eller kåt jag är, det spelar ingen roll. Det blir nej. 100%.

Tar han det bra blir det ett ja nästa gång, tar han det dåligt är det sista gången vi ses.
 
Att folk låtsas sova är ju jättevanligt. Känner nästan ingen som INTE blivit tafsad på av någon som tog tillfället i akt när man sov och sedan låtsades sova när de blir påkomna.
Jaha. Jag har inte uppfattningen att det är "jättevanligt" att antasta BARN och låtsas sova. Du skrev:
Jag tror inte ens att jag någonsin har hört talas om att någon person har råkat antasta sina barn i sömnen?
Men om det nu är så vanligt, hur kan du veta att det inte i något fall faktiskt skedde i sömnen?
 
Oj, vilken… intressant (?) diskussion detta blev. @Amaranthe jag håller med andra i tråden som menar att man kanske inte kan rå för vad man gör i sömnen men det är ju för tjatigt det här med karlar som inte tar ansvar för problem i sin relation, utan alltid förväntar sig att partnern ska lösa allt åt dem. HAN får lösa detta helt enkelt om han vill fortsätta ha en relation med dig. DU ska få känna dig trygg i ditt eget hem.

Hoppas ni kan hitta en lösning och att relationen kan repa sig. Min egen erfarenhet är att män ofta har dålig koll på hur traumatiskt minsta lilla tafs kan vara för en person som har bagage. Det kanske inte är illa menat, jag tror väldigt få män vill illa, men det är hög tid (för Guds skull!) att de lär sig hålla covidavstånd vid minsta otydlighet kring samtycket.
Eller så ska relationen inte repa sig. Jag vill i alla fall inte uttrycka sådana förhoppningar då det kan skapa press för ts.
 
Om de ska särskiljas så hör inte det senare hemma här i tråden. Eftersom du för det resonemanget här i tråden så utsätter du TS för att måsta relatera det till sin - inte alls teoretiska - situation.
Jag har tänkt att det är relevant, för i mitt huvud så blir det väldigt knasigt om det inte särskiljs. Om jag personligen inte håller isär dessa två så skulle jag inte klara av att fortsätta leva med mannen, men det är möjligt att jag och @Milosari bara tänker annorlunda än alla andra här. Det kanske är så för oss, men inte för andra, och i så fall ber jag tusen gånger om ursäkt, @Amaranthe! Ska vara tyst om det.
 
@Amaranthe Jag har inga råd att ge då jag tycker att många redan har skrivit det jag tänkt medan jag läst tråden, och dessutom uttryckt det mycket bättre än vad jag hade kunnat göra.

Jag vill däremot säga att jag är helt chockad över vissa svar du fått. Jag kan inte begripa att sömn skulle vara något slags frikort för att man ska få tafsa på sin partner utan dennes samtycke och att det då är upp till den utsatta partnern att hitta en lösning istället för att åtgärda det verkliga problemet. Jag tvivlar starkt på att dessa personer gett samma skitråd om din partner bara hade gjort så under berusning till exempel, då hade det nog snarare varit ett himla fokus på att han skulle komma tillrätta med sina alkoholproblem istället.
Tack igen. Det här betyder så otroligt mycket för mig. :heart
 
Hur går det för dig @Amaranthe ?

Det har gått ganska bra, tror jag!
Vi har kört delade täcken - svårt att säga om det haft effekt eftersom det ju inte hänt varje natt sas. Jag har själv valt när jag vill krypa in under samma täcke typ.

Vi har pratat massor. Tror det var välbehövligt att jag blev lite desperat, hade en del att få ur mig kändes det som. Och just nu upplever jag att han verkligen tagit in både mina känslor och vad jag säger. Terapeut är bokad ändå, känns bra!
 
Det har gått ganska bra, tror jag!
Vi har kört delade täcken - svårt att säga om det haft effekt eftersom det ju inte hänt varje natt sas. Jag har själv valt när jag vill krypa in under samma täcke typ.

Vi har pratat massor. Tror det var välbehövligt att jag blev lite desperat, hade en del att få ur mig kändes det som. Och just nu upplever jag att han verkligen tagit in både mina känslor och vad jag säger. Terapeut är bokad ändå, känns bra!
Smart! Hoppas att det är en lösning som gör det enklare för er eller t.o.m löser allt :idea: Skönt med eget täcke ändå :D
Det viktigaste är att det känns bra och tryggt för dig! :up:

Hoppas att terapeuten är bokad för er bägge två, och inte bara dig.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 985
Senast: mars
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 775
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 122
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 709
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Valp skäller på män
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp