R

Rallebralle

Min syrra har av misstag släppt ut sin ocikatt...o gissa vad som hände?
självklart blev den parad. :crazy:
så om ett par.tre veckor sitter hon på en ett gäng oci/bondkatter.

Egentligen rätt åt henne när man är så klantig men iaf. :devil:
till saken hör att jag i ett svagt ögonblick lovade att sälja ungarna åt henne.... :angel:

vad gör jag nu då?...jag vill inte ha dem . :(
 
Jag vill inte ens ha dem.......o jag får inte heller för maken om jag skulle vilja.
jag har ju plats för en till i katteriet men det ska definitivt bli en abyhona isf.....ka tänka mig en siames oxå... :D

Men jag tycker att det är oansvarigt av henne att släppa ut den så att det blir tjyvparningar...men det e ju jag o mina åsikter det.
skitsamma,mitt jobb blir att sälja de små liven . :smirk:
 
Tror inte att det kommer att vara så svårt att sälja dom.
Hade jag haft möjlighet hade jag nog varit sugen på en :)
Du kan ju alltid hoppas att det inte blir så många:)
 
Korkat :mad:
Ställ kravet att hon ser till att kastrera katten, om du fixar hem åt ungarna... :idea:
Men det borde inte vara för svårt, efterfrågan på "blandraser" är ju tyvärr ganska stor, och blir de spotted så går de nog åt...
 
Ska katten användas i avel i framtiden? Om inte finns ju möjligheten att kastrera honkatten nu och samtidigt abortera kattungarna.

Om katten inte skall kastreras är det läge att börja annonsera efter nya hem redan nu. Det kanske är lättare att sälja kattungar på hösten/vintern än på våren och sommaren. Vår och sommar räknas väl som högsäsong för kattungar så den här kullen kanske kommer alldeles lagom.
 
Jag tror inte heller att det blir svårt att sälja dem ,har sett massor av blandisanonnser.
det senaste var Skogis/perser för 2000:- :eek: :eek:,perser ser man ju direkt om det finns i blodet ,skogis kan ju lika gärna vara vad som helst... :smirk:
 
Kan inte annnat än att hålla med.
Hon lyckades dock hålla kattfan inne i ett halvår.
man får vara glad för det lilla. :crazy:

Jag kan ju säga att katten har fått en kull blandisar innan,de var spottade.
mkt oansvarigt anser jag . :mad:
 
nu har du missat själva poängen tror jag....
det är JAG som får sälja skiten.... :crazy:
jag får ju göra som vanligt,med vaccineringar o vetbesiktning o hela faderuttan.

jag lär ju sätta ut annonser i annat namn för jag vill INTE bli ihopkopplad med en som låter katter paras hej vilt! :mad:
 
Det var ju det som var meningen från början,att hon ska användas i avel. :crazy:
 
Tycker hon ska kastrera! Har det hänt två gånger är det OANSVARIGT! Tänk om det varit så att någon med huskatt skrivit så här (vet att det inte är din katt!) Då hade det stått fullt med protester om att man inte ska bidra till att fler kattungar föds. Men så fort det handlar om en katt med papper är det en helt annan sak, märkligt tycker jag! Vill bara poängtera att jag tycker man ska kastrera sina huskatter
 
Jag tycker hon ska skänka katten till någon med avel/utställningsintresse.
Hon har försökt att sälja katten till mig ett antal ggr men jag vill INTE ha en ocikatt. :smirk:

Jag tycker själv att det e mkt oansvarigt utav henne,men för henne gäller det nog heder framför vett.
hon är min äldsta syster o då går det INTE att lyssna på den yngsta(jag)

Hon är alltså 43 år. :crazy:

När jag köpte min första skogis så idiotförklarade hon mig inför hela släkten.Man är en idiot om man köper katt för x antal tusen när man kan få en gratis.enligt henne.
ett år senare så köpte hon en ocikatt.... :smirk:

Känns som om det var för att "slå" mig ,då den var dyrare än någon av mina katter..... :crazy:

det som stör mig är att om nte jag tar hand om skiten så går de en säker död till mötes,så som den första kullen.
de avlivades hos vet när de var nyfödda.

fattar inte farför hon inte sätter den på p-piller eller spruta????????? :confused:
 
Förstår att du sitter i en svår situation. Jag hon kunde ju i alla fall ge den p-piller eller spruta! Hoppas att det går bra!
 
Det går inte bra,jag får hit ungarna när de är flyttfärdiga o så ska jag sälja dem till lämpliga hem o se till att de är vaccinerade,avmaskade o besiktade.

Tänk om de har någon smitta från henne?
så alla mina blir sjuka :(
Tänk om mina försöker sig på att äta upp dem då det är ocikattblandisar=antagligan mkt dominanta.
abyssar o oci går INTE ihop!! :crazy:

Hon bor på en hästgård i Västmanland så alla katter springer vind för våg o parar sig hej vilt till höger o vänster. :mad:
 
Stackars dig att behöva ansvara för det hon gör! Börja annonsera redan nu så att du kan sälja dom på en gång.
 
Hur ser en oci ut? Kan du lägga ut en bild?

Din syster måste vara lite korkad (förlåt), men anser hon det är rätt mot katten att få ungar hur som helst och sen avliva ungarna för hon inte vill ha några?
Hur resonerar hon när du frågar henne?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
21 646
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Man får lov att skratta. Det gör jag egentligen. Det här är riktigt löjligt egentligen! Jag skäms! Jag tappade taget om hörlurarna på...
Svar
15
· Visningar
1 988
Senast: TinyWiny
·
Hundavel & Ras Frågat med glimten i ögat, men detta tycker jag är lite filosofiskt intressant. Vem är det som ska vara tacksam i en hundaffär...
Svar
12
· Visningar
1 382
Senast: Hyacinth
·
Skola & Jobb Jag har absolut ingen att prata med om detta. Satt och googlade "karriärrådgivning" och kände att jag kanske ska betala för det (så...
2
Svar
22
· Visningar
3 571

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vabruari
  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp