Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

Guuud vad sött. jag blev ju tillochmed lite tårögd när jag läste texten...
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

:love: :love: :love: Jaaaaa. Gud va sött!:love: :love: :love:
Heja Banjo!
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

åhhh.. tårarna droppar här...
skönt att allt gick bra..
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

Min kompis känner mia nilsson, haimonas ägare. Stackars haimmona!
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

O, gud vad hjältemodigt, hästen flydde hem för den fick panik. :angel: :smirk:
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

ÄH det är ju samma sak ju :p .
Heja hästen :bump:
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

Vi hade en häst som fölade i hagen för några år sen, jag kom strax efter och skulle hämta in hästarna och då sprang vår valack längs med staketet och gnäggade åt mig och var uppstirrad. Jag tror att han ville tala om att nått var galet med stoet.
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

O, gud vad hjältemodigt, hästen flydde hem för den fick panik. :angel: :smirk:

Hur vet du det?

Hästar gör ibland de mest häpnadsväckande saker, som tex den gången vi kom ut på morgonen och fann att vårat gotladsruss hade fått ett fånganfall visserligen i ett tidigt stadium men ändå.

Hur vi upptäckte det? Jo vår nordsvensk Vicke stod och slickade på Brackes framben, med våta stora slick och Brackes ben var helt genomvåta av hans saliv.

Uppenbarligen hade Vicke förstått att Bracke var varm i benen, hade ont och behövdes kylas av.

Skalla väl tilläggas att jag aldrig vare sig förr eller senare sett en häst som slickat en annans ben så här vare sig förr eller senare och jag har hållit på med hästar i över 35 år.

/Kung Tulle
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

Om han ville att sin kompis skulle hittas hade han nog i sann Lassie-anda gnäggat och travat före och visat vägen.
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

Om han ville att sin kompis skulle hittas hade han nog i sann Lassie-anda gnäggat och travat före och visat vägen.

Men han blev väl typ insatt i boxen eller hagen.....
Gud vad du låter negativ.:mad:
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

Tro vad ni vill tro... :smirk:
Jag vet att djur kan vara smartare än vi tror ibland, men hästar har en stor flyktinstinkt och jag anser det vara väldigt troligt att en häst rusar iväg i panik till tryggheten bara för att överleva än att den försöker visa att dess kompis är i fara.
Och om den inte ville bli infångad hade den inte blivit det heller..
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

Ja djur är faktiskt riktigt smarta. Hör här!
Det här var när det var en annan tjej som ägde honom..
Det var en tant som brukade ge min häst Bilbo och hans hästkompis äpplen när hon kommit hem från affären.
Så en dag så rymde dom båda hästarna och sprang till affären och ställde sig där utanför och väntade. Dom förstod att där fanns det äpplen.
:rofl:
Sen så brukade Bilbo gå lös på gården. Så hörde man innifrån huset att det knackade på dörren. Dom öppnade dörren och där utanför stod Bilbo.
/Moa
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

vi hade en hast som raddade ett litet barn en gang... pa en gard dar han stod innan hade de stora krondiken mellan betena. Agarna hade besok, en familj med barn. Ratt vad det var sa var 3-aringen borta, o man kunde inte hitta honom nagonstans. Men sa sag de att den har hasten stod o vid ett av dikena o liksom ville ner, de gick fram till honom o sag da att han forsokte na ner till barnet som hade ramlat ner i diket!
 
Sv: Hjältehästen Banjo sprang efter hjälp

Gud vilken klok häst! Vad bra att dom fick upp henne och att hon är pigg & kry nu! ;)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (NK) Häststaden Boden planerar ett nytt gymnasieprogram. Ett djurhållningsprogram med inriktning på häst och trav. Går planerna i lås...
Svar
0
· Visningar
774
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NK) En häst gick genom Jävreträsket på torsdagen. Hästen bottnade inte men höll sig med hjälp ovanför vattenytan i det iskalla vattnet...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (NK) Piteå kommun avsätter sammanlagt 50 miljoner kronor för att kunna bygga ett nytt ridhus på Pitholmen nästa år. Det förutsätter...
Svar
1
· Visningar
779
Senast: __miiiaa__
·
  • Artikel
Hästnyheter (NK) I mer än 80 år har Hushållningssällskapet i Norrbotten arrangerat grönbete för unghingstar ute på Bonäset i Öjebyn. Hingstbetet är...
Svar
0
· Visningar
1 057
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp