helsa
Trådstartare
Jag har läst runt här på bukefalos men blir ändå inte klockare, vet inte om det e jag som e trög
Finns många trådar men vet ändå inte vad jag skall göra/ge.. Jag får hem mitt föl som jag köpt om 2 v, Hon är då 5 mån (säljaren ville bli av med henne då) Hon är en blandning mellan Tinker/Ardenner. Där hon går idag har hon fri tillgång till Hösilage, men när hon kommer till mig kommer det ej att funka då de andra på lösdriften ej vill ha det till sina hästar, Det jag behöver hjälp med är vad kan hon beräknas äta för hömängd? Ska jag oxå ge henne lucern då hon ej får fri tillgång till hö? Jag frågade uppfödaren om vad hon fick för foder, svaret var fölpellets o kraftfoder? men ej vilken mängd eller vilket foder.. Har läst att vissa ger sina föl krossad havre, hur skall jag veta mängden? och har läst om Dodson & Horrells fölpellets, är det bra? blir alldeles snurrig av denna karusell med foder.. *suck* har inte haft ett föl förrut och inte behövt tänka på detta.. kan någon hjälpa mig och rekomendera vad jag skall ge henne och ungefärlig mängd av detta? Jätte tacksam för alla svar..