Hjälp fort!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare TRES
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 733
T

TRES

Hur minskar jag bilder. Jag måste få ner dom under 2 mb för att få plats med dom. Ska jag göra det i Imageready?

hjälp snälla ni..!!
tack på förhand :bow://

Theres

Har du Photoshop? Öppna bilden i P-S och kör: "File" - "Save For Web".
Här kan du sätta kvaliteten på de bilder du vill spara och förhandsgranska denna. Oftast kan man få ner storleken betydligt med denna metod. Du sparar naturligtvis en kopia och kontrollerar naturligtvis att du kan leva med kvaliteten med det program du planerar att använda för at visa bilderna (Internet, Phototshop, ImageReady, ACDsee eller annat).

Kan du tänka dig mindre (storleksmässigt) bilder kan du ju alltid förminska dem i vilket bildbehandlingsprogram som helst och spara.

Hoppas det hjälper
/Frez

Liknande trådar

IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
561
IT & mobiler Hej, bukeraklet! Har två it-frågor: !) Hur ändrar man sin mailadress på facebookkontot??? 2) Förr hade jag epost NN@live.se men hittar...
Svar
4
· Visningar
396
Senast: sweep
·
Hemmet Jag vill renovera köket och toaletten i min stuga. Men jag vet inte hur jag går tillväga för att börja planera. Jag vill inte bara byta...
Svar
18
· Visningar
639
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 390
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka