Hjälp inför köp av klippmaskin!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Linda_bonny
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 5 193
Sv: Hjälp inför köp av klippmaskin!

Kunde inte hålla mig... Var på Granngården idag & passade på att titta på klippmaskiner! Bestämde mig efter mycket velande för en uppladdningsbar (sladdlös) DeLaval... Hoppas att den fungerar bra nu, för den var inte billig...,
Ska testa den imorgon :) Måste skynda & klippa dom innan det blir kallare igen...

Har en Liscop och är jättenöjd med den. Inte så gammal och relativt tyst. Väger inte heller så jättemycket och blir ej för varm. Kommer inte i håg vad den kostade men är väldigt nöjd. :banana:

kossorna klipps när de tas in för vintern. så att de inte ska bli så skitiga. klipps ibland när de ska gå ut på somaren oxå för att få litee "sommar känsla" använder den klippmaskinen till min häst. den vibrerar och låter lite men hon bryr sig inte. tycker bara det är skönt.

Sv: tystgående??!!

Hej jag spinner vidare lite här ....
Har själv en stewart Clippmaster som nu är 4år funkar bra men väsnas och vibrerar enhel del..

Funderar just på att skaffa en ny och då en tystgående vilken är tystast av alla "tystgående" för just det uttrycket är ju väldigt vanligt i informationen på alla maskiner......

mvh/Teres

Jag har haft en Moser Rex, som är super bra för känsliga hästar. Köpte en ny för ett litet tag sen, kostar ca 700kr på Teknikmagasinet, tysta, vibrerar knappt. Enda nackdelen är att skären är ganska små så det tar en liten extra stund att klippa, men jag slipper en totalt skärrad häst och bomull i både hans och mina öron. Skären är av kolstål så dom går inte att slipa, men dom är inte så dyra så detär bara att köpa nya efter några friserade hästar. Här står hästen och sover och jag och han lyssnar på radio istället. Skulle aldrig byta bort min Rex.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
162
Utrustning Min unghäst blir tre år iår och av olika anledningar är jag inte så sugen på att sko henne traditionellt, inte just nu iallafall. Men... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 489
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
447
Senast: Emuliiaa
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
573
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka