JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt.
Du bör uppgradera eller använda
en annan webbläsare .
Hjälp med Hoppsadel! *bow*
Hoppning
Trådstartare
Trådstartare
SirWillgott
Startdatum
Startdatum
10 Okt 2007
Svar
Svar
1
Visningar
Visningar
724
Vad tror ni sadelmästare här på buke om vilken sadel som kanske kan passa mig och min häst?
Han har:
*Någorlunda rak/överbygd och relativt kort rygg
*Bred, lång, hög manke
*Behöver bred kanal
Jag:
*Långa ben
*Vill helst ha ganska djup sits
och mellanstora stöd..
svårt att säga, jag vet, men ska till sadelutprovare imorgon så ni kanske kan ge tips på vad jag ska kolla efter?
Har satt ut min älskade Versaille nu på annons, så sadeln får i inte kosta mer än 10-12.000
Tacksam för svar
Sv: Hjälp med Hoppsadel! *bow*
Ingen?
(10)
Utrustning
Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Utrustning
Vill bara inleda med att skriva att jag självklart kommer konsultera sadelutprövare vid köp av sadel, letar bara tips på sadelmodeller...
Utrustning
Nu vänder jag mig till er som har dessa dressyrsadlar . Globus crincle, passier corona , equiline contest. Dessa tre dressyrsadlar...
Hoppning
Hej!
Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Uppdateringstråd 31
Övr. Hund Vallning igår för instruktör, Lilla M i fokus då jag funderar på att göra ett HWT med henne. Hon gick faktiskt väldigt trevligt och hon...
Bulldoozer
25 minuter sedan
Svar: 1 300
Visningar: 78 777
Hund
Valp 2025
Övr. Hund Jag brukar inte lämna i fyra timmar förrän jag är säker på att de kan hålla sig ordentligt. Även om de är rumsrena så kan de behöva gå...
Bulldoozer
40 minuter sedan
Svar: 922
Visningar: 66 276
Hund
Kattsnack 11 🐈⬛🐈
Övr. Katt Jag tror jag har kommit på en möjlig teori om vad det kan vara.
När jag glömt sopa utanför lådan blir det oftare bajs på golvet, än om...
sthu
Idag kl 05:15
Svar: 1 146
Visningar: 60 549
Katt
Stärka 3 åring
Träning Idag ska vi träffa veterinär! Får se vad som sägs och syns. Han har slutat dra till sig frambenen när man lyfter. Men min magkänsla...
Hippocampus
24 minuter sedan
Dressyrsnack nummer 18
Dressyr Ja ta sig av var ett projekt. Sen skulle ju hästen göras iordning efteråt, av med alla grejer (benskydden var värst!) och ut i hagen. Ta...
MiniLi
Idag kl 07:02
Svar: 1 367
Visningar: 106 732
Grenar