Hjälp med ländtäcke!

Lorelie

Trådstartare
Ska sy ett ländtäcke, men har inget mönster. Behöver lite hjälp med att mäta!
Någon som har ett ländtäcke passande en 154 cm hög normalt byggd häst som drar 135 i täcke?

Skulle vilja ha måtten vid alla streck!

mattacke.jpg

Sv: Hjälp med ländtäcke!

När jag sydde mitt ländtäcke (av ett gammalt trasigt stalltäcke) la jag på det bakom sadeln och ritade med krita var jag skulle klippa och sy fast spännen och så. Det är inte helt perfekt men fungerar.

Kan försöka mäta stallkompisens täcke men hon har lite mindre häst än du. (Om jag kommer ihåg alltså)

//Lillan

Kan inte vara lätt att göra så? Måste ju bli rätt skevt?

har du inget ländtäcke som du kan rita efter? eller låna av någon? det är enklast, då kan du rita mönster av det. så har jag sytt flera täcken.

då blir det svårt.. då får du köpa ett, eller mäta rita och nåla tills det blir bra.

Ska jag köpa ett behöver jag ju inte sy något... Har inte hästen i närheten så det blir lite svårt att prova och mäta... Vill ha måtten så det ska gå att sy det "grövsta" och sen finjustera när man är i stallet

nä det var ju de jag sa, det är bättre att du köper ett istället. finns det verkligen ingen i stallet eller nån kompis som har ett som du kan lägga på tyget eller på papper och rita av?

Jag vill inte köpa ett :p Det är ju mycket roligare att göra själv ju :D Nej, jag känner ingen som har ett jag kan rita av.

Mätte på hästen idag, glömde självklart måttband så det blev balsnöre med knutar på, det går ju det med =)

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 444
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 417
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Min ponny är en MAXAD C ponny som är väldigt pigg men extremt känslig. Jag håller på att försöka se över hans bett då han har väldigt...
Svar
7
· Visningar
495

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka