Hjälp med laptopköp.

MM

Trådstartare
Ska köpa en ny laptop. Köpte en lågpris förra gången då det var det budgeten täckte. Ljudet är dock kasst och nu står jag inte ut längre då jag pluggar och behöver bra ljud för att lyssna på föreläsningar. Lyssnar även mycket på musik och kollar film.

Var och kikade igår på laptops och fastnade för en men tänkte se om den är värd sitt pris. Lite dyrare än jag tänkt mig men hellre lägga mer pengar än att bli missnöjd.

Den jag kikat på är en HP Envy x360 13-ag0804no 13.3" 2-in-1

Om någon skulle vilja googla på ovanstående och säga vad du tror om den?

Jag vill ha bra ljud, bra skärm, vara snabb, bra med minne och ja, en bra dator helt enkelt :p
13.3" skärm är ok för mig.

Kollade även in HP Pavilion x360 2-i-1 14-cd0803no 14" silver samt HP Envy 13-ah0006no som då inte är vändbar (kopiera och googla så hittar ni dem). Har viss studentrabatt på olika modeller så kan hända en modell är mer prisvärd än en annan efter rabatt (det är HP som är rabatterade).
Men först, någon som har någon av dessa och är nöjd och ni som kan datorer, är de något att ha?
 
Har inga tips egentligen men kolla in Inrego!
De säljer begagnade datorer i bra skick till bra pris. Köpte en HP probook för under 2k, jättefin!
 
  • Gilla
Reactions: MM
Det är jättesvårt att säga något om kvaliteten på en laptop utan att ha känt och klämt på den själv. Den fysiska/tekniska byggkvaliteten brukar kunna skilja rejält mellan prisklasser, imho.
Alla processorer i alla laptops som säljs idag duger med råge till allt som en typisk student behöver göra ifråga om pluggande, såvida man inte pluggar t ex spelprogrammering, filmredigering eller tung maskinkonstruktion i CAD.