Hjälp med namn på tik valp

et_flickan

Trådstartare
Får en egen liten valp snart men har absolut ingen aning om vad den ska heta. Har tänkt mycket på namnet Yrsa, vilket jag tycker är fint och passar bra på en busig liten valp.

In med massa namn. Helst lite ovanliga namn :)

Sv: Hjälp med namn på tik valp

Joki, har jag aldrig hört på en hund mer än en tik jag hade för länge sen. Lycka till med vovven.

Yrsa var jättefint tycker jag! Det sägs ju att tvåstaviga namn med S i är bra för att hunden hör det lätt då (?) men jag vet inte hur mycket sanning det ligger i det. Min tik heter Tessla, tror inte att det är så vanligt.

Joki var en gulligt och speciellt namn, det namnet får jag ha i minnet när hon kommer.

Tack :)

Jag har ingen aning om det faktiskt, men det kanske är en anledning till varför mammas Rottweiler är döv ibland och hon heter Rajja :p

Yrsa är väl ett jättefint namn!

Har två tikar som heter; Chiquita och Seena. Hade en tidigare som hette; Shibone och så en valp jag sålde som vi döpte till; Shakira.

Jag gillar namn som inte är vanliga och både Seena och Shibone hittade vi på!

Mira... en feminin form av ordet fred. Vår gammelvovva heter så. Mjukt, lätt att använda vid inkallning osv. Såg tipset Rajja. Det hette min gammla labbe. Också ett vackert namn.

Hehe...såg nu att det var din mammas vovve som hette Rajja...

Har en katt som heter Tuva, tycker att det passar även på en hund.

JAg gillade namnet Joki som Frazze föreslog :laugh:

Jag älskar tik namn! Måste ha många tikar så de får heta alla namn jag tycker är fina :p.

Yra
Vimsa
Vimla
Vittra
Vissla
Vilja :love:
Vinna
Kunna
Lära
Tända
m.fl.

Mycket verb som du ser, men åh vad fina de är!

*knapp lån*
Vår hund heter Impa, för att hon var ett impulsköp...:o
Jag ville först att hon skulle heta Impulsa, men det skulle väl bli "pölsa" som smeknamn...:angel:
Andra namn jag gillar är:
Chira
Nita
Trixa
Fixa
Skoja
Pussel

*jenny *

Liknande trådar

Övr. Hund Jag funderar på namn antingen till valpen jag ska hälsa på på lördag eller en senare. Men jag funderar på namnen. Jag har råkat snöa in... 3 4 5
Svar
82
· Visningar
4 069
Senast: Tajger
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver... 2 3
Svar
59
· Visningar
3 351
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 057
Senast: gullviva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025