Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hej, jag har en 16 årig NFvalack. Han är jättebra på att hoppa, men det går så himla långsamt när man är på tävling eller träning. Han är även seg i dressyren,men går jättefint. Det är när jag lägger undan spöt när jag ska in på banan han börjar strejka. Det är synd då han går så fint på träning. Har någon nåt tips? /Karro
Är de endast på tävlingar som han är seg? Eller är han seg även hemma på ridbanan?. Om så är fallet så behöver han antagligen motivation. Hitta på något kul med träningen. Gör något ni aldrig gjort förut, utsätt hästens hjärna för nya saker. Ge er ut på skrittrundor, Träna i skogen bland träd (jättebra serpentin och slalompinnar ) osv. Så att hästen förstår att allt inte innebär träning på en dammig ridbana. Sen undrar jag bara hur han kan gå segt i dressyren men ändå fint!?!. Hästen måste ha bjudning för att kunna arbeta rätt med bakbenen osv. Men om de är så att han bara är seg när ni tävlar, har tanken aldrig slagit dig att han inte gillar att tävla? Vissa hästar älskar det medans andra avskyr det som pesten.
Hästmänniskan
Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...