Hej 
Jag har letat sadel LÄNGE nu!
Har ridit barbacka hur länge som helst för jag hittar aldrig någon sadel som ligger bra på min häst.
Föregående sadel var en Stübben Siegfried CS (17" och 32), och den låg väl ok. Men under inridningen så har såklart min häst fått muskler osv...
Så jag undrar lite över märken som skulle kunna passsa honom...-och mig!
Jag behöver både en Hopp och en Dressyrsadel
Jag har en ädel kallblodstravare med relativt rak rygg och liten manke, Lite rundare över ryggen.
Jag har lånat hem och provat två dressyrsadlar en
*County
- Urskön men trycker en aning på manken, då den är rättså bred
*Crown-Ligger perfekt, jag får snygg sits men den är INTE skön, jag trivs inte alls med den!
Någon som misstänker nåt märke/modell som skulle passa honom? Hopp eller Dressyr vilket som.
Tack på förhand!
Ska försöka lägga upp nån bild på pollens rygg
Jag har letat sadel LÄNGE nu!
Har ridit barbacka hur länge som helst för jag hittar aldrig någon sadel som ligger bra på min häst.
Föregående sadel var en Stübben Siegfried CS (17" och 32), och den låg väl ok. Men under inridningen så har såklart min häst fått muskler osv...
Så jag undrar lite över märken som skulle kunna passsa honom...-och mig!
Jag behöver både en Hopp och en Dressyrsadel
Jag har en ädel kallblodstravare med relativt rak rygg och liten manke, Lite rundare över ryggen.
Jag har lånat hem och provat två dressyrsadlar en
*County
*Crown-Ligger perfekt, jag får snygg sits men den är INTE skön, jag trivs inte alls med den!
Någon som misstänker nåt märke/modell som skulle passa honom? Hopp eller Dressyr vilket som.
Tack på förhand!