Hjälp mig! Tips med sadeln

IdaaaSun

Trådstartare
Hej :)
Jag har letat sadel LÄNGE nu!:cry:
Har ridit barbacka hur länge som helst för jag hittar aldrig någon sadel som ligger bra på min häst.
Föregående sadel var en Stübben Siegfried CS (17" och 32), och den låg väl ok. Men under inridningen så har såklart min häst fått muskler osv...
Så jag undrar lite över märken som skulle kunna passsa honom...-och mig!
Jag behöver både en Hopp och en Dressyrsadel:crazy:

Jag har en ädel kallblodstravare med relativt rak rygg och liten manke, Lite rundare över ryggen.
Jag har lånat hem och provat två dressyrsadlar en
*County:love:- Urskön men trycker en aning på manken, då den är rättså bred
*Crown-Ligger perfekt, jag får snygg sits men den är INTE skön, jag trivs inte alls med den!

Någon som misstänker nåt märke/modell som skulle passa honom? Hopp eller Dressyr vilket som.

Tack på förhand!:bow: Ska försöka lägga upp nån bild på pollens rygg

Sv: Hjälp mig! Tips med sadeln

Globus och Albion är hyffsat raka i bommen.
Har även för mig att Tekna är ganska rak.

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
980
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Köpt min drömhäst för ett par veckor sedan som är helt underbar på alla sätt och vis. Jag har dock enorma problem med att hitta en sadel...
Svar
7
· Visningar
2 975
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 511
Utrustning Köpte en sadel igår åt vår ponny (arabkorsning, kort i ryggen med liten manke), en dressyrsadel där det går att byta koppjärnen... 2
Svar
20
· Visningar
3 395
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka