Hjälp mig!!!

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare jein
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 835
J

jein

Jag ska börja tävla (på riktigt) 2008 med min unghäst som nu vuxit dig hela 5år. Tanken är att vi ska ut och tävla både hoppning och dressyr.

Klickade därför upp termin ridhäst 08 på www.ostergotlandsrf.se
och förstår då ingenting.

jan-dec 2008
arrangerande klubb, stat, gren, serie/DM osv
men jag förstår då inte det här med DIVlll/1 södra, DIV l/1 norra, DIV lll final, DM, östgötacupen1 respektive 2 som står under (serie/dm)

Vad får jag anmäla mig till och vad får jag inte anmäla mig till, jag förstår ju att de som det itne står något under serie/dm är fritt fram att anmäla sig till, men resten?

och om jag nu vill tävla DM tex. hur gör jag då?

Om någon vänlig tävlingssjäl kunde ta sig en titt på terminen ridhäst östergötland, och förklara för mig vilka tävlingar jag kan anmäla mig till, främst L h och L d men även DM? östgötacupen? så skulle jag vara evigt tacksam.

/ virrig

Sv: Hjälp mig!!!

DM brukar iallafall där jag bor gå i MsvB dressyr och 1.30 hoppning, eftersom du inte får rida avd A med en 5-åring så kan du inte tävla om om DM-titeln utan endast rida avd B, DM i dressyr kan du ju rida om du anser att du och hästen är mogna för den klass som den går i hos er, det är bar aanmälsa sig till tävling som vilken annan tävling som helt.

Vad det gäller om du vill rida lag/serie i dressyr (du får ej rida i hoppning efterosm din häst inte får gå avd A) så kontakta din klubb och se om de har något lag som du kan vara med i på passande nivå.

Annars brukar det finnas kringklasser även när det är serier mm så det går bra att anmäla sig till dem även om man inte rider i laget.

Liknande trådar

Distans Tänkte starta på fjällnora men funderar på detta med kvalificeringen. Jag skulle vilja anmäla hästen till T50 men får jag det eller...
Svar
1
· Visningar
844
Senast: annoj
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 740

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka