• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Iri
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 837
I

Iri

Hej alla!
Hoppas jag kan få lite kloka svar här för jag vet inte vad jag ska göra!

Har en 11 veckors valp som jag nu har haft i 3 veckor.
Rumsrenheten har varit utan några större problem men nu ett par gånger så har hon börjat med ngt som är lite.... Jobbigt.
Vi går ut för att hon ska kissa väldigt regelbundet (efter sömn,vila,mat,bus o.s.v), gör detta utan att stressa upp utan går lugnt till dörren och kopplar henne så hon vet om att vi ska ut. Nu har hon börjat med att kissa inomhus i hallen 2 sekunder innan vi går ut.
Jag har ignorerat, torkat upp och tagit ut henne, men detta beteende fortsätter ändå.
Någon klok som har några förslag?

Sv: Hjälp

Bara att fortsätta som du gör och ge det tid. Möjligtvis att du försöker komma ut lite snabbare/se vilka teckan det finns på "akutläge". Valpar i den åldern kan inte fysiskt medvetet knipa nån längre stund utan när de är kissnödiga så kissar de ;)

Det ger med sig 99 ggr av 100 sig själv när de blir lite äldre mao.

Sv: Hjälp

Jag lyfter alltid upp valpar som är nödiga INNAN dom hinner kissa inne. Valp under ena armen, ta på skor med andra. Funkar tills dom blir för tunga, men då är dom oftast rumsrena.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
473
Senast: tanten
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 114
Senast: __sofia__
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
978
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Börjar känna mig lätt desperat så letar erfarenheter om det finns några. Har en 1 årig hanhund av aktiv sällskapsras. Han har till och...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka