Eyeofthemoon

Trådstartare
Hej har en fråga.
Har min häst till salu men jag känner att de får ta den tid de tar. Har inte bråttom
Med att sälja honom.
Stallägaren har sagt till mig nyligen att om jag inte får hästen såld till hösten måste jag flytta hästen för han tänker på sitt. Han har lovat min plats till en annan tjej. Har skrivit kontrakt. Men ej sagt upp platsen.
Undrar givet om han får göra så här?

Sv: Hjälp!!

Har ni inte avtalat om uppsägningstid? Stallägaren har muntligt sagt upp din stallplats, varför skulle han inte få göra det? Snällt att säga till så långt i förväg så du har god tid på dig att hitta ny plats.

Man har väl inte besittningsrätt på en stallplats? Om man inte har skrivit ett korkat avtal om en bestämd box så "hyreslagen" gäller.

Aha, nä.. kanske inte.. känns ju bara som att det är så svårt för stallägare att bli av med jobbiga hyresgäster, så jag tänkte nog att det inte bara var att säga upp dem :p

Du köper en tjänst, förvaring av häst/boxplats. Den kan sägas upp enligt det avtal ni skrivit. Det är inte som hyreslägenhet.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 896
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi När jag vaknade härom morgonen stod min granne på min uteplats, utanför lägenheten (markplan), och glodde in genom mitt sovrumsfönster... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 920
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej Jag har rätt så nyligen flyttat till ett mindre stall med min ponnyvalack på 21 år. Rätt så omgående började ena stoet i flocken...
Svar
9
· Visningar
478
Senast: animalasia
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 115
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka