P

Psyco

Funderar på om jag inte ska hyra stallet till hösten nu.
Hyran för hela stallet är 2500:-
Då ingår:
*6 boxar, varav en som måste vara åt foder/annan förvaring
*5 hagar som är ca.1 ha/hage en har ett skjul som är 8x8 m
*Sadelkammare 2x2 meter
*Paddock att låna 500 meter bort med mkt hinder för 25:-/gång men mer vi belysning eller 100:-/månad
*Bra skogsvägar för körning eller ridning
*Ca 1,5 mil till ridhus

Vad kan jag ta för priser? Jag tänkte att kanske 2-3 ponnyer kan gå på lösdrift (beroende på storleken på ponnierna) och det finns plats för fyra hästar till (min häst står ju redan där)

Lösdrift:
*Hästarna är ute dygnet om, har tillgång till skjul och hagen de går i kommer delas av så att de får skifta mellan dem två sommar som vinter
*Halm ingår
*Hösilage
*1 kg korn/havre /dag samt lika stor mängd betfor
*Mineraler, saltstenar, vitlök och dylikt
*Mockning (borttagning av bajs) varje dag
*Påfyllning av vatten, daglig tillsyn
*Fodring 3 ggr/dag
*Fri tillgång till hö?

Vad kan ma ta för priser?

Samma gäller för boxarna.Ev mer foder ingår.
Hästarna kommer vara ute under vintern mellan 06.00 och 20.00 ev längre/mindre beroende på väder.

Det går inga bussar till stallet från "byn" är det ca 6 km.
Låter det som ett stall som är ok?
Boxarna är 4x4 meter.
Vad skulle ni ta för priser? Är det något ni tycker är speciellt bra/dåligt med allt?
Tacksam för alla svar och funderingar! :bow:

1600 betalar jag för ungefär samma. Min fodras dock 5 gånger om dagen.

Det varierar ju så mkt beroende på var du bor. Kolla upp lite stall i dina trakter, vad folk betalar och för vilken service, så får du ett riktmärke iaf!

Ja 5 ggr hinner vi inte med.Men jag hade först funderat på 1200:- för Lösdrifts hästarna och 1500:- för de som har box ev. mer

De flesta skulle väl säga på "landet" eller till och med långt..6 km rätt ut i inget alls :crazy:
Jag har kollat runt lite, men för mig kommer allt bli lite svårare då jag inte bor på stället utan jag måste ta mig de här 6 km dit. Så det blir ju en hel del jobb.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 185
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 967
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 711
Senast: Ceta
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan... 2
Svar
37
· Visningar
2 654
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka