• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare zeemee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 665
Z

zeemee

Nu har äntligen den nye lille krabaten kommit hem! Jag är stormförtjust i honom, men min andra katt är inte lika gästvänlig. :crazy:
Först nosade han och allt verkade lugnt, men bara någon minut senare förvandlades han till en brutal kattungesadist. Han biter den nye och jagar in honom under ställen där han själv inte kommer åt honom.

Är detta beteende normalt? Handlar det bara om att visa vem det är som bestämmer, eller borde jag vara orolig?

Min "gamla" katt är snart 7 månader och kastrerad för ca 2 veckor sedan, den nya är bara 12 veckor och, till synes, helt försvarslös.

Sv: Hjälp!!

Välkommen i klubben. :banana:

Fick hem min kattunge i fredags och min ena katt, G, är verkligen ELAK mot honom. Den andra, M, (som är rädd för allt och alla, ungefär :crazy: ) håller sig undan, och är ute mest hela tiden, så de har inte konfronterats någonting.
G är en jättestor 2-åring (tror hon väger närmare 7 kg), som flyger på lillen så han blir alldeles förskräckt, M är en mer timid 4-åring, båda kastrerade.
Haft dem åtskiljda på nätterna, M är ute och G bor i övriga lägenheten (alt ute, eller en ute och en inne - beroende på ifall de vill gå ut), medan lillen och jag sover i sovrummet, för att få någon ro iallafall. På dagen igår var de stora ute, och lillen är inne, och på kvällen kom G in (M stannade ute), och hjälp vilket liv det blev.. Skulle inte förvåna om grannarna skulle komma ner och fråga vad sjutton vi håller på med. Djurplågeri?

Någon som har nån idé på hur jag ska göra, eller är det här ett bra "dygnsschema"?

Vet inte riktigt om detta var ett svar på din fråga :o mer än att du inte behöver känna dig ensam :D

Nu har första natten passerat och jag är nästan helt oskadd. En rejäl rispa på handen efter Movitz vassa klor, som egentligen var avsedd för den nyes strupe och så några sömnlösa timmar.
Överlag har det gått bra ändå, fast det är ett riktigt ståhej nu på dagen.
Visar bilder senare idag eller imorgon. :)

Movitz låter den lille äta nu, det ser jag som ett framsteg, även omdet görs en smula motvilligt.

Hua, hoppas att de blir vänner snart, vågar ju inte lämna lägenheten som det ser ut nu...

Hoppas också att det löser sig med dina katter, de kommer nog att bli vänner snart. :)

Det kan ta veckor, t.o.m månader att sätta ihop 2 katter. Jag tycker du gör alldeles rätt i att hålla dom åtskillda när du inte kan vara där och se. Men var noga med att inte gå emellan, och absout inte lyfta upp den lille för mycket. Det "gamla" kan bli svartis och då går det aldrig.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
4
· Visningar
629
Senast: MJLee
·
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
945
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
512
Senast: Trott
·
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 387
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka