• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Lundby_love
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 686
L

Lundby_love

jag rider en 7 åring 3-4 ggr/vecka och hon börjar nu komma i kondition att börja jobba. Problemet är att jag har aldrig utbildat en häst förut och hennes ägare har nyss fått barn så hon kan inte rida än. Trots att hon är 7 är hon knappt utbildad, då hon haft ett föl också. Jag skulle vilja ha tips om hur jag ska få henne att trampa under sig och hur jag ska lära henne galopp skänkel?

Jag kan endast rida ut eller på ett fält.

Har ni några tips??

Sv: Hjälp!

Jag har ett 4årigt Gotlandsruss och som tur var så red dom in henne när hon var 2½-3år. Men mitt råd till dig är att kolla upp om det finns något stall i närheten med ridhus eller paddock och kolla om någon kan träna dig och hästen. Jag vet inte så mycket då jag själv bara är 14år. Men jag skulle kollaom det fanns något stall i närheten. :)

Sv: Hjälp!

Tyvärr så ligger närmsta ridhus ca 1-1,5 mil bort och jag har inte hittat någon tränare i närhten som verkar bra... var du med och red in gotlandsrusset?

Liknande trådar

Hästhantering Unghäst… Har en 3,5 åring (blir 4 i juni i år) som jag köpte i somras. En ganska cool valack, inte varit rädd för traktorer... 2 3
Svar
58
· Visningar
4 197
Senast: Piaff
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
448
Senast: Emuliiaa
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
3 993
Senast: lirco11
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka