Höåtgång?

Sv: Höåtgång?

Här äter stor häst uppemot 15 kg/dygn av väldigt torrt hösligae, så med hö och en shettis, skulle jag räkna på 15 kg totalt.
Beror på många faktorer naturligtvis. Kommer de att stå inne mycket går det antagligen åt lite mindre.

har en stor häst å en shetties. De äter tillsammans 25 kg hö. de står inne på nätterna.

När jag hade det så gick det åt mellan 20-30 kg/dygn torrt hö lite beroende på hur kallt det var. Stod inne på natten.

Liknande trådar

Foder & Strö Haha visste inte hur jag skulle formulera rubriken 🙈 Jag har en häst som varje vår när det börjar växa blir svullen runt ganascherna...
Svar
9
· Visningar
605
Senast: iNHALE
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 136
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hej. Vi har en ponny på 15 år . Vi är lite osäkra på hur mycket vi ska ge till han hö. Dom får fri tillgång till hösilage i hagen. Sen...
Svar
12
· Visningar
870
Senast: matson
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 008
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka