Hööks egna täcken? Fairfield och Trinity.

Jag tycker Fairfields täcken är riktigt bra och prisvärda! Minns inte namnen på modellerna nu, men har det som är 0 gr med helhals och det som är 100 gr med helhals. Perfekt passform på H.H som är grov, håller torrt även vid många timmars ösregn och väldigt bra pris!

Håller dock med ovanstående om att även Börjes täcken är väldigt bra och billiga. Har haft flera stycken och har fortfarande ett vintertäcke. Samtliga har hållit jättebra och även de passat grova H.H väldigt bra. :)
 
Jag som är inbiten HW köpare köpte ett Shires nu. Är hittills väldigt nöjd. 200g med fast hals kostar ca 1200 kr. De täcken från hööks som jag sett i stallet ligger inte bra på de hästarna, glider i sidled.
Komönstret är en bonus :p (Eller så är det så att jag köpte det för att det andra var slut)
 

Bifogade filer

  • IMG_20180928_180504_573.jpg
    IMG_20180928_180504_573.jpg
    379,9 KB · Visningar: 81
Lite off topic kanske, men vet någon vad det är för vattenpelare på horseware? Med tanke på Trinitys 5000 blev jag lite sugen. Funderar på hur det står sig mot tex rhino :)
 
Fairfield hade jag inte tagit ens om ngn slängde det efter mig..... Passformen är usel, har aldrig sett en häst som det legat bra på.
Jag köper aldrig täcken på Hööks (inget annat heller iofs). Börjes har isf bättre i samma prisklass.

Annars kan jag verkligen rekommendera Charlies egna täcken - nästan lika bra som Horsewear
 
Fairfield hade jag inte tagit ens om ngn slängde det efter mig..... Passformen är usel, har aldrig sett en häst som det legat bra på.
Jag köper aldrig täcken på Hööks (inget annat heller iofs). Börjes har isf bättre i samma prisklass.

Annars kan jag verkligen rekommendera Charlies egna täcken - nästan lika bra som Horsewear
Du får komma och titta på min då. ;) Ligger UTMÄRKT på honom.
 
Lite off topic kanske, men vet någon vad det är för vattenpelare på horseware? Med tanke på Trinitys 5000 blev jag lite sugen. Funderar på hur det står sig mot tex rhino :)

3000 brukar HW ha.
Som sagt tidigare i tråden så handlar mycket om andasfunktion även ang vattenpelare . Vill man ha 5000 så andas täckena sämre det blir då mera åt galonhållet .
 
Medryttarhästen har ett Fairfield Rigel sen ett tag tillbaka, det ligger jättetrevligt på honom och har hållt honom torr även när det vräkt ner. På honom sitter det mycket bättre än hans Amigo.
 
På min gamla kallblodstravare låg Fairfields täcken super , andra täcken orsakade skav eller sprack i bogvecken. Köpte fairfield i olika tjocklekar och varianter. Hon kunde stå en hel dag i ösregn utan läckage. Jag var supernöjd med dom!
 

Liknande trådar

O
Utrustning Står mellan 2 olika vintertäcken på 400g. Vilket skulle du välja ? 1. Pessoa utetäcke BILD Yttermaterial i 1800 D (dubbelvävt) som...
Svar
13
· Visningar
1 430
Senast: Bison
·
M
Utrustning Nu är det dags att inhandla ett regntäcke, igen... Jag har velat fram och tillbaka, och nu ber jag er om hjälp! Svik mig inte nu!;)...
2
Svar
20
· Visningar
1 684
Senast: piggis_83
·
Utrustning Fick Börjes nya katalog igår och tittade lite på regntäcke till shettisen (strl 105) och hittade dessa två som jag nu funderar på...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: LuddeLump
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp